Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Internet » Internet Marketing
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Internet Marketing en krijg online een antwoord van de specialist in Internet Marketing

Zelf een vraag over Internet Marketing? Klik hier.
Meer vragen over Internet Marketing.
De huidige beheerder van de rubriek Internet Marketing:
Naam: Mark Eurlings
Bedrijf: Opmax online marketing & more
Reactiesnelheid: 47 uur
Waardering: 8.2 (van max. 10)
Meer informatie over Mark Eurlings vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Internet MarketingVragen over Internet Marketing via RSS. Klik hier.
RSS over Internet Marketing op jouw website?Vragen over Internet Marketing op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Internet MarketingVragen over Internet Marketing via E-mail. Klik hier.

lage prijs vs prijsverlaging

[Gesteld op: 06-04-2011]

Toelichting:
wordt de klant verleid door het idee dat de prijs laag is of door het gevoel nu minder te betalen
Antwoord:
Dit is natuurlijk een meningskwestie, maar zoals ik het zie als 

consument: Hoe lager de prijs des te beter voor mijn portemonnee, maar kwaliteit kent ook zijn waarde. goedkoop kan duurkoop zijn. Wordt iets in prijs verlaagd, dan heb ik ook het gevoel teveel betaald te hebben. Maar marktwerking, vraag-aanbod speelt daarnaast ook een rol. Zie telecomaanbieders. ik neem een abonnement af voor 10 euro per maand. de dag daarna zie ik 50% korting staan binnen de advertentie van dezelfde telecomaanbieder. dat kan natuurlijk pijnlijk zijn, maar de deal is nu eenmaal gemaakt.

zakelijk: als inkoper bij mijn leveranciers is kwaliteit en prijs gelijkwaardig aan elkaar. tijdverlies, verloren uren zijn onderschatte kwesties, indien zaken niet zo lopen als gewenst. Slechte kwaliteit, niet werkend, te laat etc kan lage prijs erg vervelend uitvallen.

ondernemer: als ondernemer proberen wij natuurlijk de juiste prijs neer te leggen voor onze klanten in relaties met onze concurrentie. Wij proberen natuurlijk prijs te mixen met de toegevoegde waarde voor een klant.

Een lage prijs is als ondernemer richting haar klanten niet het meest verstandige want de toegevoegde waarde kan vele malen hoger zijn dan met prijs is bepaald. Een prijsverhoging - want het heeft een hogere toegevoegde waarde - is dan zo goed als onmogelijk, terwijl evident is dat de klant daar zeer veel extra's aan overhoudt. Bezint eer ge begint! 

Prijsverlaging kan een zwaktebod zijn mits de prijsverlaging terecht is (toegevoegde waarde is lager geworden), interessant kan zijn (grotere order) dus korting.

Of de klant wordt verleid is toch afhankelijk van de klant zelf en zijn positie (consument, zakelijk, inkoper) plus karakter van de klant (prijsvechter, kwaliteitstrever, meerwaarde - zoeker).

Onthoud de vaste kosten plus variabele kosten per verkocht product. 1 mobieltje van Maastricht naar Groningen sturen kost variabel vele malen meer dan in 1 keer 1000 mobieltjes...tja dan is prijsverlaging bespreekbaar.

Ooit een mooie anekdote vernomen. Een verzekeringsmaatschappij adverteerde dat zij 40% goedkoper was dan haar concurrenten. Iemand gaf de tip (ook al is het wiskundig niet helemaal correct) dat dit een slechte advertentie was. beter zou zijn geweest

De concurrentie is 60% duurder dan wij!!!!

met vriendelijke groet, Mark Eurlings


Beantwoord door:
Mark Eurlings
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Internet Marketing:
Affiliate Marketing
Community Marketing
E-Mail Marketing
Online Advertising
Permission Marketing
RSS Marketing
Social Media
Usability
Viral Marketing
Zoekmachine Marketing



Gerelateerde vragen aan lage prijs vs prijsverlaging:

Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
Huur verhoging winkelpand
      [Gesteld in Vastgoed]
2009-07-02 11:51:12
huurprijsherziening van een bedrijfs/kantoorpand
      [Gesteld in Facilitair]
2007-07-10 12:57:26
variabele enrgieprijs
      [Gesteld in Energie & Milieu]
2008-10-31 22:45:29
Wat prijs moet ik betalen?
      [Gesteld in Advocaten-Utrecht]
2016-06-27 14:00:52

Gemiddelde score Internet Marketing: 8.2 (11x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257249
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+