Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Mens & Maatschappij » Recht » Rechtshulp » Rechtshulp-Noord Holland
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Rechtshulp-Noord Holland en krijg online een antwoord van de specialist in Rechtshulp-Noord Holland

Zelf een vraag over Rechtshulp-Noord Holland? Klik hier.
Meer vragen over Rechtshulp-Noord Holland.
De huidige beheerder van de rubriek Rechtshulp-Noord Holland:
Naam: Yoeri Arends
Bedrijf: Yarends
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 7.9 (van max. 10)
Meer informatie over Yoeri Arends vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Rechtshulp-Noord HollandVragen over Rechtshulp-Noord Holland via RSS. Klik hier.
RSS over Rechtshulp-Noord Holland op jouw website?Vragen over Rechtshulp-Noord Holland op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Rechtshulp-Noord HollandVragen over Rechtshulp-Noord Holland via E-mail. Klik hier.

Wat kan ik doen?

[Gesteld op: 17-03-2011]

Toelichting:
Goedemorgen,

Ik hoop dat U mij kunt helpen!

Ergens halverwege vorig jaar heeft de netbeheerder een nieuwe (2e hands) meter bij mij geplaatst. Daardoor kreeg ik dus een andere stand en deze zouden ze doorgeven aan mijn energieleverancier.

Begin dit jaar moest ik mijn meterstanden voor de jaarnota doorgegeven op de website van mijn energieleverancier en bij het verzenden van de standen bleek dat deze sterk van het geschatte verbruik afweken. De netbeheerder heeft de standen dus niet doorgegeven en dat heb ik ook als opmerking vermeld, en dat ze de juiste standen bij hen konden nagaan.

Uiteindelijk krijg ik kort geleden de jaarnota en moet ik even Ç 5002,= bijbetalen.

Ik heb ze gemaild dat dit niet klopt en dat ik, buiten het feit om dat ik dat bedrag niet zomaar kan ophoesten, de nota niet kan en ga betalen omdat deze niet juist is en dat ze alsnog navraag moeten doen bij de netbeheerder. Hier krijg ik in eerste instantie geen antwoord op maar na 2,5 week later nogmaals te mailen krijg ik het antwoord dat ik m'n eindstanden opnieuw moet doorgeven anders kunnen ze geen correctieverzoek indienen.

Nog voor ik ze kan antwoorden (ik doe alle correspondentie met mijn energieleverancier via mail want dan heb ik alles zwart op wit staan)
dat mijn eindstanden wel kloppen maar dat de geplaatste meter een andere beginstand had en ze deze moeten opvragen bij de netbeheerder, ligt er een brief van het incassobureau op m'n deurmat. Of ik even bijna Ç 6000,= wil betalen vˇˇr 21-03-2011. Na telefonisch contact blijkt dat het incassobureau niets kan doen want die moeten van mijn energieleverancier de opdracht krijgen de vordering "on hold" te zetten.

Ik heb mijn energieleverancier wederom gemaild dat ze de standen bij de netbeheerder moeten nagaan en dat ik het absoluut niet correct vind dat ze de vordering uit handen hebben gegeven en de factuur niet hebben "bevroren" tot er een juiste nota is. Tevens heb ik ze vriendelijk verzocht de genomen stappen ongedaan te maken.
Nu is het zo dat mijn energieleverancier een standaard van 10 werkdagen aanhoudt waarbinnen ze reageren (waar ze zich dus ook vaak niet eens aan houden) maar dan is de betalingstermijn natuurlijk al verstreken en gaat de vordering naar de deurwaarder volgens het incassobureau.

Wat kan ik doen?

Met vriendelijke groet,
Esther van Haaften
Antwoord:

Een idiote situatie. Ik hoop wel dat u iets van bewijzen hebt van het nieuw plaatsen van de netbheerder en wellicht toen de stand heeft genoteerd??

Ik zou in ieder geval de rekening van het incassobureau niet betalen. Als de zaak naar een deurwaarder wordt gestuurd en u krijgt een dagvaarding (oproep om bij de rechtbank te komen) dan kunt u daartegen verweer voeren. Als zij verliezen dan moeten zij  ook de kosten van de rechtszaak betalen. Ik zou ook in ieder geval nog een aangetekende brief zenden naar zowel uw energieleverancier en het incassobureau en de brief ook eindigen dat u hen verantwoordelijk houdt voor de eventuele schade die u loopt. Dat u tevens de vordering niet gaat betalen omdat deze gewoon niet correct is. 

Mocht de zaak bij de sector kanton worden aangebracht (bedragen onder de 5000 euro) dan kunt u zelf of mondeling verweer voeren op de zitting of een schriftelijke reactie indienen op de zitting (of zorgen dat het er per post 1 dag voor de zitting is). Als het bij de sector civiel wordt aangebracht dan kan ik u eventueel helpen, want dan heeft u een advocaat nodig.

Nog een andere mogelijkheid is dat u tevens eenschriftelijke klacht indiend bij uw energieleverancier. Misschien moet u dit sowieso doen. Ik hoor graag hoe het afloopt. Succes!  

 
Reactie vraagsteller:
Beste mevrouw Vallenduuk,

Het is zeker een idiote situatie, op het belachelijke af zelfs!

Alles wat ik zelf al dacht het beste te kunnen doen heeft U met uw antwoord bevestigd, heel erg bedankt hiervoor!

Ergens tussen mijn administratie moet ik een bewijs hebben van de plaatsing van de "nieuwe" meter, zo niet dan ga ik deze alsnog opvragen bij de netbeheerder. Deze moeten 'm in ieder geval nog wel hebben neem ik aan.

Verder ga ik alle stappen die U genoemd heeft ondernemen.

Ik hou U op de hoogte!

Nogmaals bedankt voor uw snelle reactie!


Vriendelijke groeten,
Esther van Haaften
 
Antwoord Beheerder:
Oke, ik hoor graag hoe het afloopt!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gemiddelde score Rechtshulp-Noord Holland: 10.0 (4x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+