Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Wat vraagjes

[Gesteld op: 06-12-2007]

Toelichting:
hallo , ik heb hier al wat vaker gepost , ik ben een jongen van 13 jaar en ben 1.66 meter lang..Ik probeer de laatste paar maanden om er beter uit te zien en al die dingen. Nou het afvallen is niet echt gelukt ( ik weeg 58 ) en ik probeer gewoon een beter lichaam te hebben.en ik wil weten of ik aanleg heb om een strakkere buik te hebben en zelfs misschien een sixpack .. De bovenste 2-4 buikspieren zijn in de spiegel niet goed te zien en als ik men buik span zie je zie je best veel rimpels als het waren en men borst gaat dan naar beneden hangen en het lijkt wel of ik 2 bollen heb bij men borst.. Onder mijn navel heb en een rol vet .. Van die 2 dingen wil ik weg en misschien zou ik dan wel betere armen krijgen .. ik fitness 3x per week en doe altijd 10 min cardio en daarna meestal de buik / borst /rug maar ik denk niet echt dat het nut heeft omdat ik soms dat doe en soms dat .. Dus misschien kunt u een schema maken. Ik heb zat gedult.. Help me ASLJEBLIEFT..
Antwoord:
Om met je buik te beginnen:

Voor je buik kun je het volgende doen om die strakker te krijgen. En het zal ook een beetje helpen om van het overtollige vet af te komen. Doe alles maximaal 3 maal in de week:
1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.
2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Doe dit één tot drie keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe zwaarder de oefening.
3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til je benen op. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.
4. Als je hierna nog 50 tot 100 sit-ups doet worden alle buikspieren goed gepakt. Doe alles om de dag, niet elke dag! Je buikspieren hebben ook regelmatig rust nodig, met name om te groeien!
Hou in gedachten dat niet iedereen evenveel of even makkelijk spieren "kweekt"! Je moet er wel wat natuurlijke aanleg voor hebben. Maar resultaat, hoe bescheiden soms ook, bereik je altijd!

* Zo voorkom je dat je aan je nek gaat trekken.

Wanneer je 3 x per week traint kun je het beste dit schema aanhouden:

Maandag:
Borst (max. 20 kilo)
Schouders (max. 10 kilo, lateral raises max. 3 kilo)
Biceps (max 10 kilo)
Benen (zowel quadriceps als hamstrings als kuiten!) (Legpress max. je eigen gewicht, legcurl max. 10 kilo, legextension max. 15 kilo, kuiten max. 20 kilo))

Woensdag:
Schouders (max. 10 kilo, lateral raises max. 3 kilo)
Triceps (max. 10 kilo)
Rug (max. 20 kilo)
Benen (als boven)

Vrijdag:
Borst (max. 20 kilo)
Triceps (max. 10 kilo)
Rug (max. 20 kilo)
Biceps (max. 10 kilo)

Mogelijke combinaties:

Maandag:
Bij de benen kun je afwisselend een setje quadriceps en een setje hamstrings doen (leg extension en legg curl dus), tot je aan het aantal sets zit dat je normaal ook doet. Vervolgens squatten of legg press. Sluit af met de kuitenmachine.

Woensdag:
Zie maandag.

Vrijdag:
Je kunt je rug en borst in een vorm van supersets doen. D.w.z. dat je steeds twee oefeningen selecteert, waarvan een voor de rug en een voor de borst. Vervolgens doe je een setje voor de rug en vervolgens een setje voor de borst. Vervolgens weer een setje rug en een setje borst, tot je aan de 3 of 4 setjes zit die je ook normaal doet.
Zo werk je alle oefeningen af.

Hetzelfde kun je ook met de biceps en triceps doen.

Omdat je nog volop in de groei zit mag je niet met zware gewichten trainen!
Daarom heb ik er ook de maximale gewichten bij gezet.

Voeding is ook belangrijk. Eet voldoende, maar niet teveel, en ga zeker geen dieet volgen want je zit nog in de groei.

Ik hoop dat je wat aan mijn uitgebreide verhaal hebt.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Wat vraagjes:

starten anticonceptieve pleister
      [Gesteld in Anticonceptie]
2007-02-24 13:00:01
eisprong - gemeenschap
      [Gesteld in Voortplanting]
2007-06-02 20:52:01
supersets 3x6 ?
      [Gesteld in Fitness]
2007-06-03 10:10:52
eisprong - gemeenschap
      [Gesteld in Voortplanting]
2007-06-11 20:41:49
vraag
      [Gesteld in Kattengedrag]
2007-07-09 19:40:33

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+