Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Consumenteninformatie en krijg online een antwoord van de specialist in Consumenteninformatie

Zelf een vraag over Consumenteninformatie? Klik hier.
Meer vragen over Consumenteninformatie.
De huidige beheerder van de rubriek Consumenteninformatie:
Naam: Marc van Rosmalen
Bedrijf: Nbii b.v.
Reactiesnelheid: 19 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Marc van Rosmalen vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via RSS. Klik hier.
RSS over Consumenteninformatie op jouw website?Vragen over Consumenteninformatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via E-mail. Klik hier.

In hoeverre sta ik in mijn recht?

[Gesteld op: 12-01-2011]

Toelichting:
Wij hebben in oktober 2010 bij een badkamerconcern verschillende dingen besteld voor onze nieuwe badkamer. Wij zijn hier goed en plezierig geholpen. Nu hebben wij achteraf telefonisch nog een douchecabine bijbesteld. Op internet stonden 2 cabines met hetzelfde bestelnummer. 1 cabine was met een deur aan de rechterkant en de muur aan de linkerkant, de andere cabine was met de deur aan de linkerkant en de muur aan de rechterkant. Wij hebben de cabine besteld met de deur aan de rechterkant. Op de orderbevestiging die wij toegestuurd kregen stond inderdaad het nummer met rechtse uitvoering erbij. Dus ik ging ervan uit dat dit de goede cabine was.
In december werden de spullen geleverd. Na 2 weken verbouwen aan de badkamer was eindelijk de douchecabine aan beurt. Toen kwamen de bouwvakkers erachter dat de cabine inderdaad de deur aan de rechterkant zat, maar dat het een cabine was voor een muur aan de rechterkant. Wij hebben meteen contact opgenomen met het hoofdkantoor van het concern. Hier werd ons verteld dat we hebben gekregen wat we hadden besteld, omdat het artikelnummer klopte met de bestelling en de levering. Dus wij konden nergens aanspraak op maken. Wij hebben gezegd dat wij de cabine hadden besteld met de deur aan de rechterkant, en aangezien dat op de foto de muur dan aan de linkerkant zat wij dus verder niet naar het artikelnummer hebben gekeken. Wij moesten volgens de meneer aan de telefoon dan maar een mail sturen naar de bedrijfsleiding van het concern. Dan zouden zij ons de dag erna terugbellen. Die mail hebben wij gestuurd op 29 december 2010. Op 30 december hebben wij geen telefoon gehad, maar wel een email. Het kwam er op neer dat wij zelf de artikelnummers hadden moeten controleren. We hadden hier ruimschoots de tijd voor gehad, omdat we in oktober hadden besteld en in december pas werd geleverd. En omdat we dit niet hadden gedaan konden ze de cabine niet terugnemen. We moesten deze cabine maar op marktplaats zetten en dan de goede cabine bestellen. Hier was ik het niet mee eens en heb weer gebeld naar het hoofdkantoor. De verkoopster aan de telefoon wist nog precies wie wij waren en zij had gezegd dat we deze cabine hadden besteld. Wij weten zeker van niet. Wij hebben geen artikelnummer genoemd alleen het bestelnummer. Het is nu een ja/nee spelletje. Wie heeft gelijk?
Antwoord:

Wie re gelijk heeft? Dat is gemakkelijk! Die de waarheid spreekt heeft gelijk! Juridisch gezien moet u verifiëren wat u ontvangt en wel onmiddellijk. Dat hebt u niet gedaan omdat u er van uitging dat het artikel klopte. Nu kan ik u vertellen dat ik hier momenteel twee gloednieuwe douchcabs op de aanhanger heb liggen die naar de stort gebracht worden omdat niet geleverd is wat er bestald was. Lauter toeval maar goed u bent niet de enige. Indien u kunt aantonen dat de leverancier niet heeft geleverd wat u hebt besteld dan kunt u de ontvangen goederen retour zenden en de juiste verlangen. In alle andere gevallen blijft het een twist.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Consumenteninformatie:
Computers & Internet
Consumentenelektronica
Energie
FinanciŰn
Haarproblemen
Kabel
Kinderen
Milieu
Posterijen
Reizen
Veiligheid


Gerelateerde vragen aan In hoeverre sta ik in mijn recht?:

Leeftijd dat kind zelf mag bepalen waar hij woont
      [Gesteld in Kinderbescherming]
2009-02-14 12:35:16
Van wie zijn nu de uitzendrechten van het voetbal?
      [Gesteld in Sportrecht]
2009-12-02 20:49:21
Mag een foto ongevraagd gepubliceerd worden?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-10 16:44:04
portretrecht ja of nee?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-19 16:48:08
Woonland Belgie ww uitkering Nederland.
      [Gesteld in Europees recht]
2011-01-27 12:25:31

Gemiddelde score Consumenteninformatie: 9.2 (15x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257263
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+