Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Hoe worden mijn borstspieren groter?

[Gesteld op: 12-02-2007]

Toelichting:
Nog bedankt voor het vorige antwoord.
Nadat ik mijn buikspieren heb getraind, zoals jullie hebben aangegeven in jullie vorige mail, Hoe maak ik dan mijn borstspieren groter?
Ik ben klein, namelijk 1,64 M lang en weeg ong. 50 Kg. Hoe kan ik dan tog mn borstspieren goed trainen zonder dat het nadelige gevolgens heeft voor mijn groeit in lengte, in spieren of botten?
Want als mijn buikspieren (een beetje) zichtbaar zijn dan ziet het niet ui als je je borstspieren niet getraind hebt. Thuis heb ik ook een groot apparaat staan met gewichten van 7,5 kg, bij de armen, tot 25 kg, bij de benen. Hier kan ik dus ook gebruik van maken.
Antwoord:
Hallo Rob,
Zoals gezegd: buikspieren om de dag. Ik had het in mijn vorige antwoord over rust, maar vergat er bij te vertellen dat het vooral belangrijk is die dag rust te nemen omdat je spieren zeker 24 tot 48 uurnodig hebben om te reageren (is o.a. groeien!) op de laatste belasting/training.
Maar nu over je borstspieren.
Je zegt een groot apparaat te hebben, maar ik kan me daar niets bij voorstellen: zou je dat nader kunnen aangeven? Merk. type, enz. Misschien een verwijzing naar een website?
De belangrijkste oefening voor je borstspieren is "bankdrukken". Dit doe je op een platte bank. Ga liggen en zet je voeten op het bakje: je rug ligt zo mooi plat op de bank. Pak de stang of de handvatten van het apparaat breed genoeg vast. De juiste breedte is: wanneer je bovenarmen horizontaal zijn, moeten je onderarmen recht omhoog wijzen. Je ellebogen maken dan een hoek van 90░. Beweeg het gewicht (stang, apparaat) op en neer. Tijdens de oefening moeten je ellebogen zo ver mogelijk van je lichaam af blijven, dus zeker niet naar binnen wijzen! Op deze manier laat je het meeste werk door je borstspieren doen en niet door je triceps (achterste bovenarmspieren), en dat is ook de bedoeling. De beweging omhoog moet snel gebeuren, omlaag gebeurt langzaam.
Omdat je vrij tenger bent doe je 3 setjes van 8 herhalingen, ofwel 3 X 8. Begin niet met teveel gewicht! Zorg eerst dat je de oefening correct kunt uitvoeren. Als dat lukt kun je elke week het gewicht iets verhogen.
I.v.m. je leeftijd e.d. raad ik je ten sterkste af om vaker dan 2 X per week een bepaalde spier of spiergroep te trainen! Dat kan pas vaker wanneer je "uit de groei" bent, en ook hier geldt: neem altijd minstens ÚÚn dag rust voor je dezelfde spieren of spiergroep traint.
Op dezelfde wijze doe je ook het "schuine bankdrukken". Dit gaat op een schuin bankje dat onder een hoek van 45░ of 30░ omhoog staat. Neem hierbij ongeveer 1/3 minder gewicht.
De 3de oefening is "flyes".
Dit gebeurt weer op een vlak bankje. Neem twee gewichten van een kilo of 3 - 4 en ga liggen. Zet je voeten weer op de bank (rug!), steek de gewichten omhoog EN HOUDT DE ELLEBOGEN EEN HEEL KLEIN BEETJE GEBOGEN en naar buiten. Hou de gewichten ongeveer 30 - 50 cm van elkaar. Dit is het beginpunt.
Laat de gewichten nu langzaam naar buiten en opzij zakken ZONDER DE ARMEN TE STREKKEN. Laat ze maar lekker diep zakken en breng ze dan snel weer omhoog tot het beginpunt.
Ook deze oefening doe je 3 X 8 keer.
Deze drie oefeningen zijn de basis van het borst trainen. Zoals gezegd: 2 X per week en niet vaker! Doe ze wel achter elkaar en neem tussen elk setje en elke oefening ongeveer 1 - 2 minuten pauze. Zeker niet langer.
Succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Hoe worden mijn borstspieren groter?:

waarom is de ene helft van me borstspieren........
      [Gesteld in Bodybuilding]
2008-01-17 22:34:13
hoe krijg ik grotere borsten ?
      [Gesteld in Voeding]
2009-03-13 17:14:52
Hoe mijn eeste iniminihuisje inrichten?
      [Gesteld in Inrichting]
2009-03-29 12:41:25
Vraag over kleuren en assecoires
      [Gesteld in Interieur-Utrecht]
2009-05-14 14:15:31
hormonen.,. testosteron.
      [Gesteld in Uiterlijk]
2010-01-02 22:10:46

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+