Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening » Marketing » PR & Communicatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek PR & Communicatie en krijg online een antwoord van de specialist in PR & Communicatie

Zelf een vraag over PR & Communicatie? Klik hier.
Meer vragen over PR & Communicatie.
De huidige beheerder van de rubriek PR & Communicatie:
Naam: A.J. Mensink
Bedrijf: 4t pr & communicatie advies
Reactiesnelheid: 4 uur
Waardering: 8.5 (van max. 10)
Meer informatie over A.J. Mensink vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over PR & CommunicatieVragen over PR & Communicatie via RSS. Klik hier.
RSS over PR & Communicatie op jouw website?Vragen over PR & Communicatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over PR & CommunicatieVragen over PR & Communicatie via E-mail. Klik hier.

Wie zijn communicatiedoelgroepen in genoemde case?

[Gesteld op: 07-12-2010]

Toelichting:
Case: Actueel onderwerp op scholen laten onderwijzen om gedragsverandering in de maatschappij te bewerkstelligen.
Vlgs mij zijn zowel de leerlingen, als de MR/schoolbesturen e.d. comm.doelgroep.
Kan ik deze beide dan ook opvoeren, of moet ik de scholen als intermediair zien? Of is het juist de school, omdat deze de lessen moet verzorgen?
Antwoord:

Leerlingen zijn per definitie communicatiedoelgroep; ze worden bereikt via docenten in bepaalde vakken (maatschapp. vorming e.d.); deze zijn derhalve absoluut ook communicatiedoelgroep (doel is dat ze het onderwerp opnemen in hun lessen; boodschap is dus anders dan bij lln.).

Zelf vind ik het fout 'scholen' doelgroep te noemen omdat dit geen mensen zijn; je wilt immer met communicatie kennis, houding, gedrag veranderen-- dat lukt alleen bij mensen!!!! Je kunt je afvragen of leden van een schoollbestuur of MR-leden wel tot de doelgroep moeten behoren; die gaan immers niet over lesinhoud. Directies zou nog kunnen; bij hen zou je kunnen appelleren aan het belang van aandacht voor dit onderwerp en de mogelijkheid dat de school zich positief zou kunnen onderscheiden. Echt voor de hand ligt het echter niet.

De discussie of intermediars doelgroepen zouden kunnen zijn is mijns inziens zinloos: als je van een intermediar iets wilt om daarmee je finale doelgroep te bereiken; is het per definitie een communicatiedoelgroep met eigen doelstellingen, eigen strategie; eigen boodschap en eigen communicatiemiddelen.

 

succes

 

 
Reactie vraagsteller:
ik heb me de afgelopen tijd scheel gegoogled. De docent van de NTI schriftelijke opleiding Communicatie en PR is volgens mij een typmiep met een antwoordenboekje, waar ik geen inhoudelijke vragen aan kan stellen. HEEL HARTELIJK BEDANKT!
 
Antwoord Beheerder:
ok
Beantwoord door:
A.J. Mensink
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek PR & Communicatie:
Tekstschrijven


Gerelateerde vragen aan Wie zijn communicatiedoelgroepen in genoemde case?:

Status topsportrt
      [Gesteld in Sportrecht]
2010-04-26 15:37:55
ik wil een onafhankelijke bedrijfsarts
      [Gesteld in Arbeidsomstandigheden]
2011-03-22 10:41:00
Wajong-uitkering in plaats van WWB-uitkering?
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Groningen]
2010-03-14 22:55:28
Mag de knvb een belgisch stadionverbod overnemen?
      [Gesteld in Sportrecht]
2014-01-23 02:59:16
wat zijn nou eigenlijk MIJN rechten?
      [Gesteld in Arbeidsrecht advocaat-Gelderland]
2008-03-05 16:04:38

Gemiddelde score PR & Communicatie: 8.5 (6x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Ad Appel
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  258156
    Beheerders:  1029

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+