Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Zakelijke Dienstverlening en krijg online een antwoord van de specialist in Zakelijke Dienstverlening

Zelf een vraag over Zakelijke Dienstverlening? Klik hier.
Meer vragen over Zakelijke Dienstverlening.
De huidige beheerder van de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via RSS. Klik hier.
RSS over Zakelijke Dienstverlening op jouw website?Vragen over Zakelijke Dienstverlening op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via E-mail. Klik hier.

Kopen op afstand: Klant ontevreden totaal retour?

[Gesteld op: 28-10-2010]

Toelichting:
Wij hebben voor een klant geboortekaartjes ontworpen.
Gezien klant dit met spoed wilde hebben, moesten wij snel produceren.
Wij erkennen een fout te hebben gemaakt met niet een concept per post
toe te sturen. Maar digitaal is alles goedgekeurd; pdf's verstuurd tot
de klant accoord ging met het uiteindelijke resultaat. Zij was hier
zelfs zeer over te spreken. Ook staat duidelijk in de offerte welk
papiersoort gebruikt zou worden. Aangegeven dat wij op dat moment niet
zeker waren of de kaarten 100% zouden zijn; ander soort papier- iets
fletser/ inktvoorraad niet 100%. Men gaf aan; graag zsm en hoop dat het
er goed uitziet. ▒ 2 weken later ontvingen wij de klacht dat men
totaal niet tevreden was met de kaarten. Vooral de kwaliteit en OOK het
ontwerp werden aangesproken. Het ontwerp was digitaal goedgekeurd.
Pakket teruggestuurd ontvangen; 3 maanden NAdat wij dit hadden
aangegeven. Wij hebben ▒ 1/3 retourgestort (ook onderbouwd in een
bericht natuurlijk), maar klant wil alles inclusief verzendkosten terug
en dreigt met juridische stappen.
Moeten wij alles retour storten, of staan wij sterk?
Nogmaals: Onze fout dat wij geen voorbeeld hebben verstuurd; dit zal ook
niet meer voorkomen ;-) , maar wij hebben ontwerp-, werk- en
materiaalkosten, zoals ook speciale enveloppen, gemaakt.
Alvast hartelijk bedankt voor uw inzicht en hulp!
Antwoord:

De klant is akkoord gegaan met de digitale ontwerpen, dus een aparte goedkeuring per post lijkt mij niet nodig. Wat wel van belang is dat de klant moet instemmen met uw leveringsvoorwaarden, en dat u moet aantonen dat u deze heeft overhandigd. Dat kan door deze met de ontwerpen mee te zenden, of om te verwijzen naar uw website waar de leveringsvoorwaarden zijn opgenomen, maar dat laatste is minder sterk.
In uw leveringsvoorwaarden zal u een termijn hebben opgenomen waarbinnen klachten in behandeling worden genomen. Een klacht na 2 weken vind ik laat in dit geval, en ik kan mij voorstellen dat uit uw voorwaarden blijkt dat dit buiten de klachttermijn is. In dat geval kan u de klacht afwijzen, onder verwijzing naar uw voorwaarden. Maar dan moet de klant deze voorwaarden dus wel hebben geaccepteerd, zoals aangegeven.

Als dat niet het geval is, dan ligt de situatie moeilijker. Als dat voor een rechter zou komen, dan zal deze beoordelen wat redelijk is in dit geval.
U bent de klant al tegemoet gekomen door 1/3 terug te storten, en het zou dus best kunnen dat een rechter dat alleszins redelijk vind, ook gezien het feit dat u kosten heeft gemaakt, en dat de klant ook verwijten kunnen worden gemaakt.
Ik ben echter geen jurist, daarvoor kan u een advocaat inschakelen. 

U kan nu 2 dingen doen:
(1) de klant tegemoet komen, in de hoop dat de klacht naar tevredenheid wordt opgelost (positieve reclame) of
(2) niets doen, en dan afwachten of de klant inderdaad een procedure gaat opstarten. De klant zal daarbij in betrekking nemen dat een procedure geld kost, en dat als hij geen gelijk krijgt, dat hij ook uw juridische kosten moet vergoeden.

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Administratieve Diensten
Bedrijfsautomatisering
Bedrijfsfusie
Bedrijfsoverdracht
Bedrijfsovername
Bedrijfstransacties
Bedrijfsverhuizing
Bedrijfsvoering
Conflictbemiddeling
Cursussen & Opleidingen
Debiteurenbeheer
Entertainment
Evenementenorganisatie
Financieel
Flora & Fauna
Fusies & Overnames
Gezondheidszorg
Juridisch
Juridische Splitsingen
Kinderopvang
Marketing
Mediation
Ondernemingsrecht
Onroerend Goed
Ontwerp
Secretarieel
Trainingsacteurs
Vennootschapsstructuren
Vertalen


Gerelateerde vragen aan Kopen op afstand: Klant ontevreden totaal retour?:

Namaak van ugg
      [Gesteld in Intellectuele Eigendom]
2009-11-30 17:40:40
aub help me
      [Gesteld in Rekenen]
2011-09-29 10:24:44
Incassobureau eist ook een retour op?
      [Gesteld in Incasso]
2011-11-30 17:49:08
zwanger en bijstand?
      [Gesteld in Recht-Zuid Holland]
2012-03-06 15:32:30
Herroepingsrecht
      [Gesteld in Contractenrecht]
2016-11-03 10:33:18

Gemiddelde score Zakelijke Dienstverlening: 9.0 (900x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+