Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Aandoeningen & Ziekten » Geestelijke Stoornissen » Depressie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Depressie en krijg online een antwoord van de specialist in Depressie

Zelf een vraag over Depressie? Klik hier.
Meer vragen over Depressie.

Beheerder worden?

De rubriek Depressie heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Depressie Klik hier.

RSS over DepressieVragen over Depressie via RSS. Klik hier.
RSS over Depressie op jouw website?Vragen over Depressie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DepressieVragen over Depressie via E-mail. Klik hier.

Maken alle pillen mijn moeder langzamerhand kapot?

[Gesteld op: 21-10-2010]

Toelichting:
Bij mijn moeder is zo'n 5 jaar geleden de diagnose depressie gesteld.
In deze 5 jaar heeft ze al vele soorten anti-drepressieva voorgeschreven gekregen,maar niets leek echt te helpen. Toen op een gegeven moment kreeg ze parnate en die leken zijn werk goed te doen. Mijn moeder is op een dag zelf met de medicatie gestopt, wat heel dom was natuurlijk. Want daarna is het weer helemaal fout gegaan. Moest weer opgenomen worden op de paaz afdeling en weer terug naar de parnate.
Eenmaal thuis is het nooit meer geworden hoe het eigenlijk hoort te zijn. Veel angsten, heel erg verward zijn, veel piekeren, aan de dood denken, slapeloosheid.
Ondertussen kreeg ze een nieuwe psychiater,die haar seroquelle voorschreef. Dit in verband met de slapelossheid en om het vele piekeren terug te brengen.
Het slapen ging in het begin wel iets beter,maar moeder werdt er wel erg suffig van. Kreeg ook veel bijwerkingen ervan, vooral spierschokken, waardoor de snachts toch ook weer minder ging slapen. Vanmorgen was ik er even en moeder had naar de psychiater gebeld of ze de seroquelle af mocht gaan bouwen,want ze heeft er geen fijn gevoel bij. Ze geeft aan erg verward te zijn, niet in staat te kunnen denken,( en dan vooral de simpele alledaagse dingen,bv over boodschappen doen, hoe moet ik eten koken)
Ik zelf heb bij deze psychiater niet zo'n fijn gevoel, die zegt dat de spierschokken niet van de qeroquelle kunnen zijn, terwijl ik overal op internet lees, dat het wel degelijk van de seroquelle komt. De psichiater zegt gezegd dat ze niet mag stoppen, dat dat zeer onverstandig is. Maar wij hebben het idee dat de seroquelle meer kwaad dan goed doet.
Wat nu? Ik herken mijn moeder niet meer, ze verandert van ooit een sterke vrouw,naar een klein hulpeloos,radeloos,hopeloos zielig geval.
Wat is uw menig over seroquelle?
(ze slikt het nu ongeveer een half jaar en de dosis is heel licht,maar de bijwerkingen zijn heel heftig.
En zou het kunnen zijn dat de anti-depressieva je hersenen letterlijk lam leggen? Al die pillen, het lijkt er allemaal niet veel beter op te worden.
Elke psychiater heeft hier zijn eigen mening over, wat is de uwe?
Ik maak me zo'n zorgen, ik voel en zie mijn moeder langzamerhand kapot gaan.
Antwoord:
Allereerst wil ik voorop stellen dat ik geen psychiater ben. Mijn mening en advies is gebaseerd op wat ik lees, zie en uit ervaring.

Persoonlijk ben ik het enigszins eens met jou mening. Een antidepressiva is een pil welke een stof bevat. Deze stof beïnvloed de hersenen waardoor mensen minder 'last' hebben van sommige prikkels. Het veranderd de balans in je hersenen.

Of het de hersenen volledig 'lam' en of plat kan leggen weet ik niet. Waar ik mijn mening wel op wil geven is dat ik het persoonlijk niet verstandig vind om a) je hele leven aan de antidepressiva te zijn. Je begint ermee en werkt aan een oplossing. Is de oplossing gevonden dan begin je de antidepressiva af te bouwen en b) het lijk mij zeker niet verstandig om al deze stoffen (antidepressiva) te mengen en erin te blijven schakelen. Op een gegeven moment moet een goede antidepressiva gevonden zijn of het besluiten genomen worden dat antidepressiva niet een oplossing is, dat kan natuurlijk.

Dit allemaal wel in goed overleg met de psychiater, wat mij op het volgend punt brengt. De band met de psychiater moet zeer goed zijn. Is dat niet het geval, laat dit de psychiater dan weten en vraag of deze kan helpen bij het vinden van een andere psychiater. Meld dit zelfde ook bij de huisarts. Deze kan je ook helpen met het vinden van een nieuwe psychiater.

Verder wil ik jou of jullie, de familie van je moeder, ook veel sterkte en kracht toewensen. Dit is ook voor jullie een moeilijke periode. Vergeet dus ook niet goed voor jezelf te zorgen anders kun je ook niet voor een ander zorgen.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Maken alle pillen mijn moeder langzamerhand kapot?:

mijn vriends dochter is een zeer moeilijk kind
      [Gesteld in NLP]
2008-06-29 13:33:00
geldt het recht van voorkoop bij bouwgrond
      [Gesteld in Notaris-Belgie]
2008-09-29 18:37:27
Leeftijd dat kind zelf mag bepalen waar hij woont
      [Gesteld in Kinderbescherming]
2009-02-14 12:35:16
Borderline moeder en bemiddelingsgesprekken
      [Gesteld in Borderline]
2009-07-20 09:02:35
hulpverlener haakt af
      [Gesteld in schuldadvies & schuldbegeleiding]
2012-08-30 11:14:07

Gemiddelde score Depressie: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257309
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+