Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Afvallen » Afvallen-Belgie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Afvallen-Belgie en krijg online een antwoord van de specialist in Afvallen-Belgie

Zelf een vraag over Afvallen-Belgie? Klik hier.
Meer vragen over Afvallen-Belgie.

Beheerder worden?

De rubriek Afvallen-Belgie heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Afvallen-Belgie Klik hier.

RSS over Afvallen-BelgieVragen over Afvallen-Belgie via RSS. Klik hier.
RSS over Afvallen-Belgie op jouw website?Vragen over Afvallen-Belgie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Afvallen-BelgieVragen over Afvallen-Belgie via E-mail. Klik hier.

Help met afvallen?

[Gesteld op: 30-09-2010]

Toelichting:
Ik doe kantoor werk dus zit houding waardooor ik dikke buik hebt en ik ga 2 tot 3 keren naar de gym groetjes ashna
Antwoord:

Beste Ashna,

Uit je gegevens leidt ik af dat je dagelijks zo'n 2036 kcal nodig hebt om op je huidige gewicht te blijven. Om te vermageren, moet dit getal naar beneden. We rekenen dat je 0,5 kg per week kunt vermageren indien je 500 kcal per dag minder eet. Dit wil zeggen, dat je dagelijks zo'n 1536 kcal mag eten. Ik doe hierbij niet de uitspraak dat je tien kilo zult vermageren, maar dat je wel goed op weg zult zitten door je aan 1536 kcal te houden. 0,5 kg per week lijkt in jouw ogen misschien wel weinig, maar je hebt aangegeven dat je last hebt van het jojo effect en daarom lijkt het mij raadzaam dit stap voor stap te doen. Het is ten eerste belangrijk dat je begint met een goed ontbijt. Uit onderzoek blijkt dat een goed ontbijt zo'n 30% van de dagelijkse behoefte aan kcal dient te dekken. In jouw geval, is 30% van 1536 kcal = 475,8 kcal. Samengevat, reken zo'n 475 kcal voor het ontbijt. Dan kom je uit op 3 boterhammen, die je mag beleggen met magere vleeswaren, smeerkaas, lightkaas, etcetera. Je mag hierbij ook wat yoghurt of een glas (halfvolle) melk drinken. Vergeet ook geen stuk fruit of groente om de vullingsgraad van de maaltijd (vezels) te verhogen. Dit is ook een tip die ik geef voor het verdere dieetplan, dat vezels de maag vullen en dus het hongergevoel sterk uitstellen. Vezels vindt je in groente, fruit en volkoren producten (brood, pasta, rijst). Het lijkt mij niet nodig om een tienuurtje te nemen, gezien de zwaarte van het ontbijt. Indien je dit toch wenst, beperk je tot yoghurt of fruit. Het middagmaal hangt sterk af van wat jij gewoon bent. Indien je warm op het werk eet, tracht dan het aandeel vet in de maaltijd te beperken. Kies bewust voor magere vleessoorten indien je de keuze hebt. Is er geen keuze op het werk aanwezig, dan is het in het kader van je dieet aangewezen om een broodmaaltijd van thuis mee te brengen. Deze broodmaaltijd is in aantal hetzelfde als het ontbijt, dus drie/vier boterhammen + gezond beleg + groente/fruit + een zuivelproduct. Het verschilt in het ontbijt dat het aangewezen is om soep te drinken bij het middagmaal, omwille van de vezels. Als vieruurtje kun je een droge koek nemen, of een handvol gedroogde vruchten/noten. Als avondmaal raad ik aan om een "boost" te nemen, die als functie heeft de honger te vermijden die na de maaltijd komt. Zo voorkom je dat je gaat snoepen of grazen. Onder boost versta ik terug 30% van de dagelijkse calorieinname, dus 475,8 kcal. Dit staat gelijk aan een goed gevuld bord aardappelen met goenten + mager vlees (kip, kalkoen, rosbief, vis). Wees voorzichtig met pasta of rijst, neem hiervan niet meer dan een vierde van je bord omdat je dan boven de 475,8 kcal uitkomt. Indien je 's avonds toch honger hebt, kun je nog een yoghurt of een koek eten. Het is echter afgeraden om 's avonds nog te eten.

Indien je een gebruiker bent van smeervetten, zorg dan voor een light margarine. Beperk elke boterham met 1 mespuntje margarine. Voor bakmargarine raad ik aan om slechts 1 component van de maaltijd (of het vlees, of de groenten) met slechts 1 eetlepel margarine te bereiden. Vermijdt in elk geval voorbereide/gefrituurde gerechten. Tracht deze te beperken tot éénmaal per twee weken. Je hebt vast nog enkele vragen, en deze beantwoord ik met plezier.

 

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Help met afvallen?:

oznur
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2007-03-13 23:37:04
Wat is Afvallen met H.C.G.? Bil vergroting?
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2008-07-05 10:54:15
Hoeveel fruit mag ik maximaal per dag?
      [Gesteld in Voeding]
2011-06-23 22:46:16
Hoeveel fruit mag ik maximaal per dag?
      [Gesteld in Voeding]
2011-06-23 22:46:20
Nog paar kilo's kwijt
      [Gesteld in Afvallen-Gelderland]
2012-02-03 20:05:16

Gemiddelde score Afvallen-Belgie: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+