Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

hallo,ik heb een vraag over arm en borstspieren .

[Gesteld op: 31-10-2007]

Toelichting:
mijn vraag is ik heb last van mijn schouders ,om die spieren daar omheen sterker te maken doe ik sinds 2 maanden opdrukken zo n 80 x perdag en heb nu 2 dumbbels gekocht voor mijn armspieren nu wil ik vragen over welke oefeningen ik met de dumbbels het beste kan doen om mijn schouders en armspieren en borstspieren sterker te maken en die dan wat druk van mijn schouders afnemen het zou mij reuze helpen alvast bedankt voor uw tijd en info.mvgr geoffrey.
Antwoord:
Hallo Geoffrey,
Elke dag opdrukken is niet goed! Je spieren krijgen dan te weinig rust en niet de gelegenheid om op de oefening te reageren. Je loopt dan het risico van overbelasting. Om de dag is veel en veel beter.

Ik neem aan dat de dumbells een instelbaar gewicht hebben.
Daarmee kun je veel oefeningen doen. Om te beginnen:
De schouders.
Met ongeveer 5 kilo (later mag je dat langzaam opvoeren) per dumbell. Ga staan met in elke hand een dumbell. Houdt beide dumbells met gebogen armen bij je schouders. Duw ze vervolgens omhoog. Om te zorgen dat je schouders het gewicht verplaatsen en niet je triceps moet je letten op je onderarm: die moeten tijdens het omhoog bewegen en weer laten zakken exact verticaal, dus recht omhoog staan. Je handen bevinden zich dan ook precies boven je ellebogen. Je handen met dumbells maken dan een gebogen baan. doe de oefening 3 x 10 keer, en om de dag.
Dit is voor de voorkant van je schouders.

Voor de buitenkant van de schouders is de volgende, erg lastige oefening.
De dumbells wegen nu maar 2 kilo.
Ga staan, liefst voor een spiegel (een spiegel is altijd handig!) en buig je armen tot je ellebogen een hoek van 100░ maken. Beweeg de gebogen armen nu zijwaarts omhoog, MAAR ZORG DAT JE HANDEN STEEDS IETS ONDER JE ELLEBOGEN BLIJVEN. Dit is in het begin nogal moeilijk, vandaar die spiegel om jezelf te controleren. De onderarmen wijzen dus iets naar beneden. Maar niet te veel: een klein beetje is al genoeg!
Door deze stand van je onderarm kun je buitenkant van je schouders isoleren van de voorkant. Komen je handen hoger dan je ellebogen, dan pak je de voorkant van je schouders, en die heb je al met de vorige oefening gedaan. Terug rustig laten zakken en eindig met het beginpunt van de oefening. Doe deze oefening ook 3 X 10 keer.

Voor de achterkant ga je op een stoel zitten. Je buigt voorover tot je bovenlichaam onder een hoek van 45░ staat. Laat je armen met in je handen de dumbels van nog steeds 2 kilo losjes naar beneden hangen, maar niet gestrekt: een heel klein beetje gebogen zodat de armspieren actief mee kunnen helpen je ellebogen te assisteren.
Nu beweeg je je armen zijwaarts omhoog waarbij je, als je het goed doet, bovenaan met je beide handen ÚÚn lijn vormt met je hoofd. Ook zul je merken dat je niet heel hoog kunt komen. Dat betekent dat je de oefening correct uitvoert.
Ook deze oefening 3 x 10 keer.

Tot zover je schouders.

Voor je borst heb je een instelbaar bankje nodig dat je zowel vlak, als schuin omhoog kunt instellen.
Zorg dat de dumbells elk ongeveer 10 kilo wegen.
Zet het bankje vlak en ga erop liggen met in elke hand een dumbell.
Beweeg beide handen vanaf je schouders recht omhoog en let er ook nu weer op dat je onderarmen verticaal blijven (zie eerste schouderoefening). 3 x 10 keer.
Vervolgens stel je het bankje schuin in onder een hoek van ongeveer 45░ en doe je hetzelfde als boven, dus vanaf je schouders recht omhoog.
Als laatste voor je borst de fly's.
Nu weegt elke dumbell ongeveer 4 kilo.
Ga op het nu weer vlakke bankje liggen. Houdt de beide dumbells met lichtjes gebogen armen omhoog en zorg dat de gewichten evenwijdig van elkaar zijn, en laat ze vandaaruit zijwaarts omlaag zakken. Let erop dat je armen niet gestrekt zijn! Dat mag beslist niet! Gezien vanaf de zijkant bewegen je armen zich hierbij in een vlak dat ter hoogte is van je borst. Even daar op letten dus.
Deze ook weer 3 x 10 keer.

Tot slot de armen.
De biceps.
Ga staan met in elke hand een handhalter van 4 a 5 kilo (om te beginnen). Laat je armen langs je lichaam hangen. Beweeg nu beide gewichten omhoog door je armen te buigen. Buig je armen tot de gewichten helemaal bovenaan zijn.
Later kun je deze beweging opsplitsen in twee delen: eerste deel is de beweging van onderaan tot halverwege, het tweede deel van halverwege tot bovenaan.
Verder kun je ook gebruik maken van het bankje dat je schuin hebt ingesteld: ga zitten, laat je armen ook nu naar beneden hangen. Voor je gevoel hangen ze naar achteren, maar dat is ook de bedoeling. Doe dezelfde oefening als boven, maar zorg er nu voor dat je bovenarmen recht naar beneden blijven wijzen! Hiermee pak je de biceps op grotere lengte en het maakt de oefening lekker pittig.
Nog een: ga op een bankje zitten. Neem ÚÚn handhalter. (Als je links bent begin je rechts, en andersom.) Zet je vrije hand op je knie (je benen staan uit elkaar) met de vingers aan de binnenkant zodat je elleboog naar buiten wijst. Zet de elleboog van de arm die je gaat trainen tegen de binnenkant van de andere knie en maak de beweging die je van hierboven kent. Begin altijd met de zwakste kant, die uiteindelijk bepaalt hoeveel herhalingen je doet.

De triceps.
Met ÚÚn dumbell van ongeveer 3 kilo in je hand steek je je linkerarm (als je rechts bent, ben je links dan de rechterarm) recht omhoog. Laat nu je onderarm naar achteren en naar beneden zakken: je staat uiteindelijk met je bovenarm recht omhoog en het gewicht achter je hoofd. Strek nu je arm omhoog. Hou je bovenarm stil als je je arm strekt! Begin met je zwakste arm en laat die bepalen hoeveel herhalingen er vervolgens met de sterkste arm worden gedaan.
Indien mogelijk ook 3 x 10 keer.
Een variant is om deze oefening met beide handen tegelijk te doen. Daarbij houd je een dumbell van ongeveer 7 kilo met beide handen boven je hoofd vast en laat die omlaag en naar achteren zakken waarbij je bovenarmen weer de hele tijd recht omhoog blijven wijzen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan hallo,ik heb een vraag over arm en borstspieren .:

Hoe worden mijn borstspieren groter?
      [Gesteld in Fitness]
2007-02-12 09:57:23
waarom is de ene helft van me borstspieren........
      [Gesteld in Bodybuilding]
2008-01-17 22:34:13
snel borstpieren ?
      [Gesteld in Fitness]
2010-01-20 17:34:10
Wat is voor mij het beste om te doen
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2010-08-25 10:14:37
borstspieren trainen voor betere look decollete ho
      [Gesteld in Fitness]
2011-11-28 16:30:58

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  256996
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+