Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Afvallen » Afvallen-Noord Brabant
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Afvallen-Noord Brabant en krijg online een antwoord van de specialist in Afvallen-Noord Brabant

Zelf een vraag over Afvallen-Noord Brabant? Klik hier.
Meer vragen over Afvallen-Noord Brabant.
De huidige beheerder van de rubriek Afvallen-Noord Brabant:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Afvallen-Noord BrabantVragen over Afvallen-Noord Brabant via RSS. Klik hier.
RSS over Afvallen-Noord Brabant op jouw website?Vragen over Afvallen-Noord Brabant op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Afvallen-Noord BrabantVragen over Afvallen-Noord Brabant via E-mail. Klik hier.

Hoeveel wegen?

[Gesteld op: 28-08-2010]

Toelichting:
Hoeveel zou een meisje van 1.62 van 13 moeten wegen??
Antwoord:
Vanwaar deze vraag?

Laten we in ieder geval het woord "moeten" vervangen door "mogen".
Je mag in principe zoveel wegen als waar jij je goed bij voelt!
Dat is nl het allerbelangrijkste.

Maar er zijn natuurlijk wel vuistregels. Voor het ideale gewicht is dat je lichaamslengte in cm -/- 100 en dan een marge van 10% naar beneden.
In jouw geval, dus 162 -100 = 62 kg -/- 10 = 55,8.
Jouw gewicht zou dus ergens tussen 55,8 en 62 kg mogen liggen.

Maar als het lager of hoger is, wil dat niet direkt zeggen, dat dat fout is. Vooral als het iets hoger is! Je bent 13 jaar, dus jouw lichaam is volop in ontwikkeling. wat voorraad kan dan geen kwaad. Als het meer dan 10% meer is, is het wel een punt van aandacht.
Als het minder is, is dat ook een punt van aandacht.

Ga echter niet zomaar ineens lijnen!!!!!
Je lichaam is in de groei en heeft alle voedingsstoffen hard nodig. Zoek iemand in je omgeving, die je vertrouwt en leg hem of haar je probleem voor. Zorg, dat hij of zij je hierbij kan steunen.
Cruciaal is om gezond en evenwichtig te eten en regelmatig (min.30 minuten per dag) te sporten/bewegen.

Ik hoop, dat je hier iets verder mee kunt. Mocht dit meer vragen oproepen, stel ze dan gerust. Of neem kontakt met ons op voor een afspraak. Deze eerste afspraak is altijd gratis. Daar kun je alleen maar wijzer van worden.

Lees onderstaand artikel eens.
Ik denk, dat dit je al een stuk verder helpt.

Overgewicht en ondergewicht in Nederland
-------------------------------------------------------
Overgewicht krijgt steeds meer aandacht in Nederland. Terecht, want het is een heel groot probleem, dat steeds groter wordt.

Aan de andere kant is er heel weinig aandacht voor mensen met ondergewicht. Mogelijk omdat dit probleem veel moeilijker op te lossen is. Regelmatig komen wij in kontakt met mensen, die om wat voor reden dan ook, moeten/willen aankomen.
En steeds weer horen wij, dat zelfs een diëtist geen oplossing heeft kunnen bieden. Oplossingen zijn er wel, maar die zijn altijd persoonsgebonden. Daarom is persoonlijke begeleiding cruciaal. Iemand die jouw situatie goed kent en die goed kan beoordelen waar het knelpunt zit, kan je ook goed adviseren.

Gezond aankomen
-------------------------
Voor aankomen geldt in basis hetzelfde als voor afvallen. De het niet te snel. Voor afvallen is de vuistregel 0.5 - 1,0 kg per week. Dat geldt ook voor aankomen.

Ook bij aankomen gaat het om balans. Waar bij overgewicht de oorzaak van de onbalans vaak goed aan te wijzen is (slechte eetgewoonte, stress, te weinig bewegen etc) is dat bij ondergewicht veel complexer.
Vaak ligt een ziekte ten grondslag hieraan, maar ook stress of andere psychische klachten kunnen een desastreus effect hebben op het lichaam.

Balans
---------
Zoals gezegd gaat het in beginsel om balans. Ten eerste de balans tussen de hoeveelheid, die je eet en de hoeveelheid beweging/sport. Maar ook balans in je voeding.
Het is cruciaal de juiste verhouding koolhydraten : eiwitten : vetten binnen te krijgen. Die verhouding is voor iedereen anders. En natuurlijk niet te vergeten voldoende vitamines en mineralen.
Maar ook de kwaliteit van deze voedingsstoffen is van grote invloed. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter het resultaat.

Ook balans in je eetritme is erg belangrijk. Start een dag altijd met een goed ontbijt met voldoende voedingsstoffen, maar vooral eiwitten.
Breng daarnaast zoveel mogelijk ritme aan in je eetpatroon, dus eet op vaste momenten:
8.00 uur ontbijt (eiwitrijk)
10.30 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
13.00 uur lunch (eiwitrijk)
16.00 uur tussendoortje (fruit/magere yoghurt, komkommer etc)
18.30 uur avondeten (1 bord vers bereid warm eten met minimaal 200 gr groente en weinig aardappels/pasta/rijst)
21.00 uur tussendoortje

Ons advies
---------------
Zoek hulp!
Gezond aankomen is echt moeilijk. Zoek iemand in je direkte omgeving, waar je goed mee kunt praten, die je hierbij kan steunen. Hier gaat het dan vooral om mentale steun.
Zoek daarnaast iemand, die je onafhankelijk kan begeleiden op het gebied van voeding en sport. Iemand die iets meer afstand kan nemen en die je kan/durft te corrigeren waar nodig.

Die begeleiding bieden wij je graag.
Of onze begeleiding iets voor je is, kun je geheel gratis en vrijblijvend ontdekken tijdens een uitgebreide welzijnsevaluatie.
Daarin bespreken we uitgebreid je huidige situatie, de problemen waar je tegen aan loopt en hoe wij je kunnen helpen. Achteraf beslis je pas of je van onze diensten gebruik gaat maken.

Meer info?
www.debestevoeding.nl
Beantwoord door:
Bart van Gelder
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Hoeveel wegen?:

Wat gebeurt er in of met je lichaam door leukemie
      [Gesteld in Leukemie]
2007-02-27 18:33:46
visvakantie 16-23 mei
      [Gesteld in Zeevissen]
2009-03-19 16:06:40
Ochtendstijfheid, pijn bij bukken.
      [Gesteld in Chiropractie]
2009-05-03 10:58:56
hoe herken ik 60 k.m. wegen ?
      [Gesteld in Verkeer]
2010-10-18 23:25:00
hoe herken ik 60 k.m. wegen ?
      [Gesteld in Verkeer]
2010-10-18 23:25:07

Gemiddelde score Afvallen-Noord Brabant: 6.7 (30x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+