Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness » Gewichtstraining & Bodybuilding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding en krijg online een antwoord van de specialist in Gewichtstraining & Bodybuilding

Zelf een vraag over Gewichtstraining & Bodybuilding? Klik hier.
Meer vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding.
De huidige beheerder van de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding:
Naam: Joy
Bedrijf: Njoyfitness
Reactiesnelheid: 48 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Joy vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via RSS. Klik hier.
RSS over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website?Vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via E-mail. Klik hier.

afvallen en gespierder worden

[Gesteld op: 02-08-2010]

Toelichting:
ik ben een man van 38 en sport al een aantal jaren, maar echt magerder ben ik er niet van geworden. wel iets maar mn slappe buik krijg ik niet weg wat erg demotiverend is. 1 x p.week doe ik aan spinning en 2 a 3 x p.week aan fitness. ook let ik goed op wat ik eet maar als ik dan een aantal maanden bezig ben en zie eigenlijk weinig resultaat sport ik nog wel maar gaat mn eetpatroon naar de....! hoe raak ik toch mn slappe buik kwijt en worden mn armen en borst wat breder en gespierder. moet ik het eerst op afvallen gooien en dan op breder worden of kan ik dat combineren? ik weeg nu 98 kilo bij een lengte van 1.91 ik hoor graag van u. groeten andy
Antwoord:
Ik denk dat je niet hard genoeg traint. Als je dat wel doet verbruik je behoorlijk wat energie en bouwt tegelijkertijd spiermassa op. Door meer spiermassa verbruikt je lichaam meer energie, ook in rust of als je slaapt!.
Pas dus je trainingschema aan en wel zo, dat je elke oefening 3 x 10 keer doet met gewichten waarmee je de laatste herhalingen van de laatste set nog maar net kunt halen. (Zorg eventueel voor assistentie bij de laatste set zodat je echt tot het gaatje kunt gaan.) Zorg dat de rustpauzes kort bijven.

Kijk toch ook eens kritisch naar je eetpatroon. Alles wat je meer aan energie (voeding) binnenkrijgt dan je lichaam kan verbruiken wordt namelijk opgeslagen in de vorm van vet. Laat snacks e.d. staan, eet niets meer na 8 uur 's avonds.

Wat je buik betreft, doe de volgende oefening om de dag, dus ook als je niet traint:

Buik:

1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of inje nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Vervolgens hetzelfde aan de andere kant.
Doe dit één tot drie keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Dan, met wat geduld, moet het goed komen.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan afvallen en gespierder worden:

oznur
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2007-03-13 23:37:04
ik ga meer eten terwijl ik wil afvallen
      [Gesteld in Eetverslaving]
2007-10-29 16:12:44
Hoeveel fruit mag ik maximaal per dag?
      [Gesteld in Voeding]
2011-06-23 22:46:16
Hoeveel fruit mag ik maximaal per dag?
      [Gesteld in Voeding]
2011-06-23 22:46:20
Nog paar kilo's kwijt
      [Gesteld in Afvallen-Gelderland]
2012-02-03 20:05:16

Gemiddelde score Gewichtstraining & Bodybuilding: 8.9 (102x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Ad Appel
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  258147
    Beheerders:  1029

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+