Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Lichaam verpest door eetstoornis..wat nu?

[Gesteld op: 25-07-2010]

Toelichting:
Beste Peter Schilte,

Lengte: 1.72
Gewicht: 52
m/v: V
Leeftijd: 21

Heb al enige tijd last van een eetstoornis en gebruik dagelijks een behoorlijke hoeveelheid aan laxeerpillen.
Mijn huid is hierdoor enorm verslapt en heb last van zichtbare cellulitus. Ik denk ook dat mijn huid zo slap is, omdat ik door het weinige, slechte eten en onvoldoende beweging(doe niet aan sport) enorm veel spiermassa ben verloren.
Qua gewicht ben ik nog steeds te licht, maar het is geen ernstig ondergewicht meer, dus de slapte kan niet alleen komen omdat ik dunner ben dan voorheen.
Ik zou heel graag willen weten met welk soort voeding en training ik er voor kan zorgen dat ik weer strak in mijn vel kom te zitten en mijn akelige cellulitus voor een groot deel verdwijnt
Ik zit hier erg mee en het voelt voor mij elke dag weer een straf om in dit lichaam te zitten. Alles wiebelt door de slapte en ondanks het feit dat ik toch echt dun ben, is het geen gezicht en durf ik absoluut geen blote huid te laten zien. Heb helaas mijn lichaam verpest, maar zou graag proberen het weer te herstellen en weer trots op mijn lichaam te kunnen zijn. Dus zou u misschien als het mogelijk is een soort voeding en trainingsschema kunnen maken? Ik zit niet op een sportschool wegens geldgebrek.

Met vriendelijke groetjes, Shana
Antwoord:
Elke dag laxeermiddelen? Dat is levensgevaarlijk!
Door de laxeermiddelen "valt" je voeding in feite gewoon door je lichaam heen, zonder dat je lichaam er de noodzakelijke voedingsmiddelen, vitaminen en mineralen uit kan halen. Onder deze omstandigheden is een voedingschema nutteloos, nog afgezien van het feit dat een voedingschema zo persoonlijk is dat ik dat niet voor iemand kan maken.
Stop dus onmiddellijk met deze verwoestende middelen.
Eet 3 maal per dag gezond en sla dus het ontbijt niet over. Zorg voor voldoende fruit (2 stuks) en eet voldoende groenten.

Verder kun je de volgende oefeningen doen:

1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog tot je schouders helemaal los zijn en in 1 a 2 tellen laat je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Vervolgens hetzelfde aan de andere kant.
Doe dit één tot drie keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Wat het opdrukken betreft, daarbij doe je voor je armen alleen maar je triceps. Je kunt beter dit gaan doen:

Borst:
1. Opdrukken.
10 x 10 keer.

Opmerking: begin met een paar keer, en dat 3 maal herhalen. Net zo lang tot je 3 x 10 keer kunt. Pas daarna ga je naar 4 x 10 keer, en als dat lukt naar 5 x 10 keer. En zo verder tot je 10 x 10 keer kunt. Ook hier geldt: rustig opbouwen.

2. Houdt je handen vlak voor je borst tegen elkaar. Draai één hand om zodat je vingers naar je toe wijzen. Nu zitten de onderarmen als het ware tegenover elkaar. Druk nu zo hard als je kunt je handen tegen elkaar. Houdt dat 15 seconden vol. Doe dit in totaal 5 á 6 keer.

3. Laat je handen nu zakken tot navelhoogte en doe hetzelfde nog eens 5 a 6 keer.

Schouders:
1. Doe hetzelfde, maar nu met je handen ter hoogte van je voorhoofd.
Nogmaals, maar nu met je handen boven je hoofd.
Houdt je handen ter hoogte van je navel en haak je handen nu in elkaar. Trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel af door dan de ene hand boven te houden, vervolgens de andere.

Biceps en triceps:
1. Houdt je ene hand voor je buik alsof er iets op die hand ligt.
Leg je andere hand erop.
Duw nu met de boven liggende hand de andere naar beneden, maar probeer die hand tegen te houden. Je drukt dus beide handen zo hard mogelijk op elkaar. Hou die druk vast en beweeg beide handen nu op en neer, zo ver als je kunt. Doe dit 30 keer.
Vervolgens draai je je handen om en doe hetzelfde nog eens.
op deze manier pak je je biceps, maar, ook belangrijk voor steviger bovenarmen, je triceps.

Rug:
1. Optrekken, zowel met de handen smal (duimen naar buiten) en breed (duimen naar binnen).
10 x 10 keer.

2. Haak je nu je handen voor je borst in elkaar en trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel je handen om.

Voor de oefeningen anders dan opdrukken en optrekken geldt: houdt dat 15 seconden vol. Doe elke oefening in totaal 5 á 6 keer.

Benen:
Kniebuigen.
10 x 10 keer.

Opmerking: begin met een paar keer, en dat 3 maal herhalen. Net zo lang tot je 3 x 10 keer kunt. Pas daarna ga je naar 4 x 10 keer, en als dat lukt naar 5 x 10 keer. En zo verder tot je 10 x 10 keer kunt. Ook hier geldt: rustig opbouwen.

Hiermee pak je alle spieren zodat je weer wat aan spiermassa wint.

Doe dit 2 tot 3 maal per week maar nooit 2 dagen achter elkaar.

Tot slot:
Een eetstoornis is een psychische aandoening. Ik adviseer je dan ook om je probleem met je huisarts te bespreken en te vragen om hulp van de geestelijke gezondheidszorg. Er is namelijk een oorzaak voor je eetstoornis en om dat probleem op te lossen is professionele hulp noodzakelijk.

Ik wens je veel succes!

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Lichaam verpest door eetstoornis..wat nu?:

Fluoxone Dviule 20 mg
      [Gesteld in Stoornissen]
2007-10-29 15:32:11
Heb ik echt bindingsangst?
      [Gesteld in Psychologie]
2009-03-22 11:09:16
ik wordt van het kastje naar muur gestuurd
      [Gesteld in Kinderbescherming]
2011-12-21 23:14:26
ik wordt van het kastje naar muur gestuurd
      [Gesteld in Kinderbescherming]
2011-12-21 23:14:32
wie kan mij helpen????????????????????????????????
      [Gesteld in Kinderbescherming]
2011-12-21 23:16:29

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+