Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Buikspieren, borstpieren, armspieren

[Gesteld op: 25-06-2010]

Toelichting:
Floris, 175cm, 56 kilo, man, 15 jaar

Er komen 2 maanden zomervakantie aan en daarom wil ik thuis een beetje oefeningen doen.

Ik ben van plan om om de dag sit-ups te doen 50 s'ochtend en 50 s'avond(Voor een six-pack). En opdrukken ook om de dag(Voor armspieren en borstspieren). Maar ik weet niet hoe ik het opdrukken moet aanpakken of ik het in setjes moet doen of alles tegelijk achterelkaar en of ik dat ook s'ochtends en s'avonds moet doen. En hoevaak ik breed en smal moet doen.

Dus wil ik graag weten hoe ik het moet aanpakken met opdrukken en weten of de aanpak van sit-ups doen goeds is. En denkt u dat ik een beetje resultaat heb over 2 maanden?

Dank u, Floris
Antwoord:
Om het beste resultaat te krijgen moet je zowel je buik als alle andere oefeningen 1 x per dag doen en dan alles om de dag, dus niet 's morgens en 's avonds maar of 's morgens of 's avonds.

Het beste resultaat krijg je voor je buik door niet alleen situps te doen maar nog wat andere oefeningen:

1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog tot je schouders helemaal los zijn en in 1 a 2 tellen laat je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Vervolgens hetzelfde aan de andere kant.
Doe dit één tot drie keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Wat het opdrukken betreft, daarbij doe je voor je armen alleen maar je triceps. Je kunt beter dit gaan doen:

Borst:
1. Opdrukken.
10 x 10 keer.

Opmerking: begin met een paar keer, en dat 3 maal herhalen. Net zo lang tot je 3 x 10 keer kunt. Pas daarna ga je naar 4 x 10 keer, en als dat lukt naar 5 x 10 keer. En zo verder tot je 10 x 10 keer kunt. Ook hier geldt: rustig opbouwen.

2. Houdt je handen vlak voor je borst tegen elkaar. Draai één hand om zodat je vingers naar je toe wijzen. Nu zitten de onderarmen als het ware tegenover elkaar. Druk nu zo hard als je kunt je handen tegen elkaar. Houdt dat 15 seconden vol. Doe dit in totaal 5 á 6 keer.

3. Laat je handen nu zakken tot navelhoogte en doe hetzelfde nog eens 5 a 6 keer.

Schouders:
1. Doe hetzelfde, maar nu met je handen ter hoogte van je voorhoofd.
Nogmaals, maar nu met je handen boven je hoofd.
Houdt je handen ter hoogte van je navel en haak je handen nu in elkaar. Trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel af door dan de ene hand boven te houden, vervolgens de andere.

Biceps en triceps:
1. Houdt je ene hand voor je buik alsof er iets op die hand ligt.
Leg je andere hand erop.
Duw nu met de boven liggende hand de andere naar beneden, maar probeer die hand tegen te houden. Je drukt dus beide handen zo hard mogelijk op elkaar. Hou die druk vast en beweeg beide handen nu op en neer, zo ver als je kunt. Doe dit 30 keer.
Vervolgens draai je je handen om en doe hetzelfde nog eens.
op deze manier pak je je biceps, maar, ook belangrijk voor steviger bovenarmen, je triceps.

Rug:
1. Optrekken, zowel met de handen smal (duimen naar buiten) en breed (duimen naar binnen).
10 x 10 keer.

2. Haak je nu je handen voor je borst in elkaar en trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel je handen om.

Voor de oefeningen anders dan opdrukken en optrekken geldt: houdt dat 15 seconden vol. Doe elke oefening in totaal 5 á 6 keer.

Benen:
Kniebuigen.
10 x 10 keer.

Opmerking: begin met een paar keer, en dat 3 maal herhalen. Net zo lang tot je 3 x 10 keer kunt. Pas daarna ga je naar 4 x 10 keer, en als dat lukt naar 5 x 10 keer. En zo verder tot je 10 x 10 keer kunt. Ook hier geldt: rustig opbouwen.

Hiermee pak je alle spieren.

2 maanden is erg kort, maar ik denk dat je wel wat resultaat mag verwachten.




Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Buikspieren, borstpieren, armspieren:

hallo,ik heb een vraag over arm en borstspieren .
      [Gesteld in Fitness]
2007-10-31 22:06:30
Hoe kun je je armspieren het best trainen?!
      [Gesteld in Fitness]
2008-04-22 14:17:29
Een goed trainingsschema?
      [Gesteld in Fitness]
2009-01-26 20:42:08
hoe krijg je dikkere armspieren met trainen?
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2009-07-20 14:56:39
Borstspieren + onderarmspieren trainen...
      [Gesteld in Fitness]
2010-02-03 22:24:15

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+