Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Debiteurenbeheer
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Debiteurenbeheer en krijg online een antwoord van de specialist in Debiteurenbeheer

Zelf een vraag over Debiteurenbeheer? Klik hier.
Meer vragen over Debiteurenbeheer.
De huidige beheerder van de rubriek Debiteurenbeheer:
Naam: Geert leusman
Bedrijf: St.bureau voor schuldenpreventie
Reactiesnelheid: 116 uur
Waardering: 7.5 (van max. 10)
Meer informatie over Geert leusman vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DebiteurenbeheerVragen over Debiteurenbeheer via RSS. Klik hier.
RSS over Debiteurenbeheer op jouw website?Vragen over Debiteurenbeheer op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DebiteurenbeheerVragen over Debiteurenbeheer via E-mail. Klik hier.

schilders werkzaam heden

[Gesteld op: 25-05-2010]

Toelichting:
Een schilder is bij mij het buitenwerk komen schilderen.
Hij wilde tijdens de werkzaamheden "zwart" betaald worden. Ik heb hem 600 euro van de 1620 euro betaald. Op zaterdag 15 mei jl. heeft hij het schilderwerk afgemaakt. Direct hierna eiste hij dat ik zwart de overige 1020 euro betaalde. Ik vroeg hem naar de gemaakte afspraken betreffende de garantie op het schilderwerk. Hij zou 8 jaar garantie geven. Dit was onmogelijk zei hij, omdat het zonder factuur was. Dit was niet de afspraak. Dus ik vroeg hem een factuur te maken. Hierop reageerde de hij zeer boos en begon mij zwaar te beledigen. Hij zei...ok ik maak een factuur en een garantie bewijs, maar ik eis mijn geld binnen 2 uur contant. Ik zei hem , dit is onmogelijk het is zaterdag en de banken zijn dicht. Dus vroeg ik hem de factuur te sturen naar mijn adres. En dat hij de afspraak zou respecteren om het schilderwerk samen to controleren. Dit kon echter pas na een week, omdat de verf eerst moest uitharden. Bij controle van mijn kant bleek dat de werkzaamheden slecht waren uitgevoerd. Slechte dekking en stukken overgeslagen. De schilder heeft toen een factuur bij mij in de bus gedaan( maandag 17 mei) en mij telefonisch benaderd met de mededeling dat hij uiterlijk maandag 17 mei zijn geld wilde hebben. Ik heb hem verteld dat hij eerst met mij het werk conform afspraak zou controleren. Dit was volgens hem niet nodig, het werk was goed. Vervolgens heeft hij mij op woensdag 19 mei gebeld....hij eiste zijn geld en begon mij te dreigen en zwaar te beledigen. Ik heb er voor gekozen om de zaak een aantal dagen te laten rusten. Met het idee om na de pinksterdagen contact op te nemen. Echter de schilder vertelde mij op woensdag 19 mei dat hij geen enkel contact met mij meer wilde en dat ik gewoon moest betalen voor 20 mei. Er is geen betalingstermijn in de factuur genoemd, er is geen getekende offerte, geen getekende opdracht, geen goed werk geleverd. etccc. Echter voordat ik het werk goed kon controleren en weer contact met de schilder kon opnemen"Laatste contact was op woensdag 19 mei" kreeg ik tot mijn verbazing op zaterdag 22 mei al een dreigbrief van een incasso bureau met de eis om binnen 3 dagen te betalen.
Ik vind dit vreemd, je maakt afspraken met een schilder. Hij verbreekt deze afspraken, hij wil " zwart betaald hebben, hij wil geen garantie geven, hij wil geen contact, het werk is niet naar wens uitgevoerd en dan zou ik moeten betalen.

Graag meer advies
Antwoord:
Geachte vraagsteller,

Mijn advies is het incassobureau mee te delen waarom u niet wilt betalen.
Zij zullen dat dan aan de klant meedelen et cetera en kunnen eventueel u in rechte betrekken. Laat u zich niet afschrikken door dreigbrieven want die hebben geen waarde. Alleen na een rechtelijke uitspraken kan er beslag worden gelegd en zo ver is het nog lang niet.

Zo te lezen heeft u niet te maken met een bonafide schilder maar met een beunhaas. Een second-opinion door een erkend schildersbedrijf kan eventueel aantonen dat er een wanprestatie is geleverd. Indien de schilder een wanprestatie heeft geleverd moet u hem in de gelegenheid stellen om de wanprestatie te zuiveren.

Ook het incassobureau lijkt zich schuldig te maken aan knevelarij. De betalingstermijn die zij stellen is buiten alle proporties en slaat nergens op.

Laat u niet afschrikken door dreigementen de schilder en het incassobureau. Zonder overeenkomst hebben zij niet  veel in de melk te brokkelen. 
Indien noodzakelijk wil ik u in de correspondentie bijstaan.

Met vriendelijke groet,

Kees van Belle

afa | incasso  

 
 
Reactie vraagsteller:
Dank u voor de snelle reactie.
Er is inderdaad geen getekende overeenkomst. En de schilder heeft telefonisch te kennen gegeven (waarvan een getuige aanwezig is) geen enkel contact meer met mij te willen.
Erg vreemd, ik heb hem correct behandeld en alleen maar gevraagd naar de door hem gemaakte afspraken over de garantie en hem medegedeeld dat het schilderwerk niet correct was uitgevoerd.
Hij heeft met 1 blikje verf het hele huis geschilderd. Er zijn stukken overgeslagen. Op plekken zie je de grondverf gewoon door het afgelakte gedeelte.
Los van het feit dat ik grove beledigingen en dreigementen niet wil en hoef te accepteren, accepteer ik slecht schilderwerk zeker niet.
Zoals eerder vermeld is er geen enkele schriftelijke overeenkomst voor de uitgevoerde werkzaamheden. Dit omdat hij het werk zonder rekening wilde doen.
Hier was ik het overigens niet mee eens omdat ik dan de beloofde garantie van 8 jaren niet zou krijgen.
Gezien de omstandigheden en het feit dat er geen schriftelijke overeenkomst is, ben ik er over aan het denken om helemaal het restant bedrag niet meer te betalen.
En gewoon de kozijnen opnieuw te laten schilderen door een gerenomeerd bedrijf.
Is dit mogelijk, of ben ik tot betaling verplicht, ondanks het feit dat er helemaal geen overeenkomst is.
Overigens niet dat ik niet wil betalen....ik heb uiteindelijk al 600 euro betaald. Dit bedrag heeft hij ook op de factuur vermeld. Maar gezien het feit dat hij niets meer met mij te maken wil hebben. Mij brutaal beledigd en bedreigd heeft, zit ik op deze man natuurlijk ook niet echt te wachten dat hij nog in mijn woning komt.
Wat staat mij te wachten juridisch gezien, als ik gewoon niet meer betaal.

groetjes
 
Antwoord Beheerder:

Geachte vraagsteller,

Uw mening in deze deel ik echter er bestaat ook nog een mondelinge overeenkomst die in sommige gevallen bindend kan zijn. Overigens zal ik in uw geval zoals u de situatie beschrijft zich geen zorgen maken. Een blikje verf voor heel uw woning zet vraagtekens bij de uitvoering van het werk. Indien u niet betaald zal het incassobureau de zaak aan een deurwaarder moeten overdragen. U wordt dan middels een dagvaarding voor de rechtbank opgeroepen. Ten aanzien van uw vordering mag uzelf bij de rechtbank het woord doen. een advocaat is bij deze zaak niet nodig. De rechter zal uw antwoord aanhoren en dat aan de wederpartij kenbaar maken waarna de schilder weer zijn antwoord op uw verhaal kan geven daarna mag u nog een keer uw antwoord op zijn antwoord geven. De rechter zal in deze zaak een vonnis uitspreken. Daarin kan hij de vordering afwijzen of minderen.  Gezien uw verhaal heeft u een gegronde reden om niet te betalen. En kunt u aangeven dat er een wanprestatie is geleverd. Tevens adviseer ik u zodra mogelijk foto's van de werkzaamheden te maken en indien mogelijk een erkend schildersbedrijf een rapport te laten opmaken over de gedane werkzaamheden. Over het feit dat u onjuist bejegend bent zal de rechter zich niet uitspreken. Voor bedreigingen kunt u zich wenden tot de politie.  Tevens adviseer ik u het incassobureau uw reden van het onbetaald laten van de vordering mee te delen zodat dit bij een eventuele rechtelijke procedure niet tegen u gebruikt kan worden.  

Vertrouwende uw vraag naar behoren te hebben beantwoord,

met vriendelijke groet,

Kees van Belle

afa | incasso

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Debiteurenbeheer:
Creditmanagement


Gerelateerde vragen aan schilders werkzaam heden:

Client wil restbedrag van factuur niet betalen
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2009-03-13 22:59:49
moet een rapport cos 4400 een conclusie hebben
      [Gesteld in Accountancy]
2009-06-18 16:37:55
functieherwaardering salaris lager
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Utrecht]
2011-01-16 18:05:02
verplicht werken met behoud van uitkering
      [Gesteld in Wet Werk en Bijstand]
2011-01-18 09:36:46
deeltelijke wwb uitkering
      [Gesteld in Wet Werk en Bijstand]
2014-11-24 18:06:56

Gemiddelde score Debiteurenbeheer: 7.5 (2x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257296
    Beheerders:  1022

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+