Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Spellen » Kaartspellen » Bridge
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Bridge en krijg online een antwoord van de specialist in Bridge

Zelf een vraag over Bridge? Klik hier.
Meer vragen over Bridge.
De huidige beheerder van de rubriek Bridge:
Naam: Ron Jedema
Bedrijf: Dekker bridge reizen
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 9.3 (van max. 10)
Meer informatie over Ron Jedema vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over BridgeVragen over Bridge via RSS. Klik hier.
RSS over Bridge op jouw website?Vragen over Bridge op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over BridgeVragen over Bridge via E-mail. Klik hier.

Straf kaart of niet?

[Gesteld op: 21-05-2010]

Toelichting:
Ik speel 3 SA. Als leider kom ik uit met R Koning die houd daarna R Boer die houd toen R 10 die houd ook nu bekennen de tegenstanders niet gooien beiden een harten af. de kaart ligt dicht en ik zeg ik wil abiter want er wordt nu verzaakt iemand heeft nog de R aas. rechts van mij kijkt en bij de harten zit R aas. Arbiter beslist dat het nog niet voldongen is de verzaking. Dus geen straf kaart klopt dit?
Antwoord:

Als ik het goed begrijp, is bij het spelen van de eerste twee slagen wel bekend door beide tegenstanders. Er zou dan alleen verzaakt zijn in de laatste slag.

Om een verzaking voldongen te laten zijn, moet er door de verzakende partij gespeeld zijn in de volgende slag. U hebt de slag weliswaar dichtgelegd, maar er is nog niet gespeeld in de volgende slag, en dan is de verzaking dus niet voldongen. De arbiter heeft gelijk.

De verzaking moet hersteld worden (ruiten aas wordt alsnog gespeeld en de slag gaat naar de tegenpartij) en de kaart die die tegenspeler net bijgooide wordt een grote strafkaart. Omdat hij nu aan slag is, wordt de strafkaart meteen gespeeld en is alles hersteld.

Ik denk trouwens dat u bedoelde "strafslag" en dat is alleen bij een voldongen verzaking. Ik hoop dat ik u heb kunnen uitleggen, dat dit niet aan de hand is.

Als een tegenstander in een slag daarvoor geen ruiten bekende, dan is er wel sprake van een voldongen verzaking, want er is inmiddels gespeeld door beide partijen in de volgende slag.

Succes!!

Beantwoord door:
Ron Jedema
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Straf kaart of niet?:

moet men een gezien kaart door opps nemen?
      [Gesteld in Bridge]
2016-03-18 13:16:31
voorber. klaveren, hoe bieden?
      [Gesteld in Bridge]
2009-03-12 07:03:14
Waar komt de naam voorbereidend klaveren vandaan
      [Gesteld in Bridge]
2015-11-28 14:23:22
Helende Bloesem en Kleurenkaarten,hulpmiddel?
      [Gesteld in Bach Bloesem Remedies]
2007-06-10 21:19:51
down door verkeerde informatie tegenpartij
      [Gesteld in Bridge]
2008-10-15 21:08:56

Gemiddelde score Bridge: 9.3 (1164x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+