Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Ik wil graag mijn borst,armspieren trainen

[Gesteld op: 12-05-2010]

Toelichting:
Hallo mijn naam is Floris,
Ik ben 164 cm lang,
Rond de 50 kilo,
manlijk en
15 jaar oud. In oktober 16.
Ik deed voetbal, nu Kitesurf ik alleen verder elke dag wat oefeningen.

Hallo ik (Floris) wil graag mijn arm en borst spieren trainen.
Ik ben niet dik en ook niet mager gewoon daartussenin.

Ik train nu ongeveer al 2/3 maanden wat oefeningen en zie al wat vooruitgang in mijn armspieren (biceps volg)
Ik heb gewichten die je niet kan verstellen.
2 van 3kg
2 van 4kg
Ik ben als het niet te veel kost best in staat nog wat te kopen maar liever niet!
Dit doe ik elke dag :

(Ik had al wat op de site gekeken en volgensmij heet het : ) Flyes. Met beetje gestrekte ellebogen. Dit is volgensmij voor me borst spieren
Dit doe ik op mijn ouders zijn 2 persoons bed op een hoek van het bed. Is dat goed?
Ik doe deze oefening 40 x 3kg daarna meteen 20x 4kg. Als ik mijn armen nu beetje over elkaar sla zie je al een beetje de 2 borsten apart.

Daarna doe ik een andere oefening :
Het lijkt een beetje op een halter oefening.
Volgensmij heet het een Pull over. Zag ik ook op deze site dat deed ik eerst fout maar nu hou ik me bovenarm nog steeds gestrekt naar boven.
Dit doe ik ook : 40x 3kg en daarna 20x 4kg.
Deze oefening en de Flyes heb ik beide al een beetje opgebouwd ik begon met minder.

Daarna ga ik meteen 20 keer opdrukken.

Daarna train ik me biceps door me elleboog op me knie te leggen en dan het gewicht omlaag en omhoog bewegen tussen me benen die ik open heb staan. Dat doe ik met beide armen 40x 3kg en 30x 4kg. Ik heb geen idee hoe deze oefening heet.

Daarna ga ik leunen met me armen op een tafel die achter me staat met me voeten gestrekt naar voren en dan laat ik me zakken tot me kont bijna de grond raakt en dan duw ik mezelf weer op 20 x. Volgensmij voor me triceps.

Het merendeel van de oefeningen heb ik van mijn vader. Toch wil ik het even weten of het goed is wat ik doe en of ik niet serie's moet doen.
Ik doe hier ongeveer een half uurtje over.

Ik wil graag ook even weten of het slecht voor me groei is of dat het niet zo erg is want ik heb mijn echte groeispurt volgensmij nog niet gehad want me ouders zijn niet zo klein...
Moet ik een dag rusten of mag ik het nog steeds elke dag doen, ik heb namelijk bijna nooit spierpijn en als ik het heb niet veel.

Ik hoop dat u mijn (vele) vragen kan beantwoorden, alvast super bedankt voor de moeite!

Groeten, Floris
Antwoord:
Om het overzichtelijk te houden plak ik je vragen even hier neer en beantwoord ze met dikgeprinte tekst.

Flyes. Met beetje gestrekte ellebogen. Dit is volgensmij voor me borst spieren
Dit doe ik op mijn ouders zijn 2 persoons bed op een hoek van het bed. Is dat goed?
Ik doe deze oefening 40 x 3kg daarna meteen 20x 4kg. Als ik mijn armen nu beetje over elkaar sla zie je al een beetje de 2 borsten apart.

Doe ze 3 tot 4 maal 10 tot 12 keer met 4 kilo, meer niet.

Daarna doe ik een andere oefening :
Het lijkt een beetje op een halter oefening.
Volgensmij heet het een Pull over. Zag ik ook op deze site dat deed ik eerst fout maar nu hou ik me bovenarm nog steeds gestrekt naar boven.
Dit doe ik ook : 40x 3kg en daarna 20x 4kg.
Deze oefening en de Flyes heb ik beide al een beetje opgebouwd ik begon met minder.

Hierbij moet je je armen gestrekt houden, dus niet je armen buigen!

Daarna ga ik meteen 20 keer opdrukken.

Daarna train ik me biceps door me elleboog op me knie te leggen en dan het gewicht omlaag en omhoog bewegen tussen me benen die ik open heb staan. Dat doe ik met beide armen 40x 3kg en 30x 4kg. Ik heb geen idee hoe deze oefening heet.

Ook hier: doe ze elk 3 tot 4 maal 10 tot 12 keer. Doe ze daarna staand door je armen naast je lichaam te laten hangen en je armen naar boven te buigen. Ook deze 3 tot 4 maal 10 tot 12 keer.

Daarna ga ik leunen met me armen op een tafel die achter me staat met me voeten gestrekt naar voren en dan laat ik me zakken tot me kont bijna de grond raakt en dan duw ik mezelf weer op 20 x. Volgensmij voor me triceps.

Klopt, is een goede, maar pakt ook nog je schouders.
Pak daarna 1 halter van 3 kilo. Steek als eerste je zwakste arm omhoog en laat het gewicht langzaam achter je hoofd zakken door je elleboog te buigen. Houdt je bovenarm wel stil en omhoog! Wissel af met de ander arm en doe zo voor beide armen 3 tot 4 keer 10 tot 12 maal. Lukt het niet met de ene, zwakste arm, doe dan evenveel met de ander, anders wordt het verschil tussen beide armen alleen maar groter.

Het merendeel van de oefeningen heb ik van mijn vader. Toch wil ik het even weten of het goed is wat ik doe en of ik niet serie's moet doen.
Ik doe hier ongeveer een half uurtje over.

Ik wil graag ook even weten of het slecht voor me groei is of dat het niet zo erg is want ik heb mijn echte groeispurt volgensmij nog niet gehad want me ouders zijn niet zo klein...
Moet ik een dag rusten of mag ik het nog steeds elke dag doen, ik heb namelijk bijna nooit spierpijn en als ik het heb niet veel.

Nóóit 2 dagen achter elkaar dezelfde spieren/spiergroepen trainen. Je spieren hebben minstens 1 dag rust nodig om te herstellen en te groeien.
Spierpijn is eigenlijk nooit goed. Pijn wil zeggen dat er iets beschadigd is. een beetje spierpijn, spierkater is een beter woord, kan geen kwaad.


Ik hoop dat u mijn (vele) vragen kan beantwoorden, alvast super bedankt voor de moeite!

Groeten, Floris


Wil je de oefeningen zwaarder maken met hetzelfde gewicht, voer ze dan extreem langzaam uit. Dan tel je langzaam tot 4 als je "heen" gaat en ook weer langzaam tot 4 als je "terug" gaat. Voordeel: je loopt geen enkel risico op overbelasting.

Langzaam trainen is altijd beter dan snel.

Succes!

 
Reactie vraagsteller:
Top! Super bedankt ik ga er meteen aan beginnen ik had eerst 1 dagje rust nu dan wat meer!

Ik heb alleen nog 3 vragen :
Hoe lang moet ik wachten tussen de oefeningen in 1 min ofzo?

Met dat Pull over moet je toch eigenlijk de zelfde oefening doen die je doet met zo'n grote halter dat je eerst je armen strekt boven je en dan de kant van je elleboog tot je hand nog steeds om hoog wijst en je elleboog tot je schouder naar links en rechts wijzen?

Doe ze daarna staand door je armen naast je lichaam te laten hangen en je armen naar boven te buigen. Ook deze 3 tot 4 maal 10 tot 12 keer. ALs ik me arm naar boven buig moet me arm dan nog gestrekt zijn? En helemaal omhoog of dat hij naar voren wijst?

Sorry dat ik nog wat vragen heb, dankjewel voor all hulp!!
 
Antwoord Beheerder:
Ik beantwoord je vragen op dezelfde manier:

Hoe lang moet ik wachten tussen de oefeningen in 1 min ofzo?

1 tot 1½ minuut tussen elke set en 2 tot 3 minuten tussen de oefeningen.

Met dat Pull over moet je toch eigenlijk de zelfde oefening doen die je doet met zo'n grote halter dat je eerst je armen strekt boven je en dan de kant van je elleboog tot je hand nog steeds om hoog wijst en je elleboog tot je schouder naar links en rechts wijzen?

Nee. Pull over doe je liggend op een bankje. Je houdt dan een gewicht boven je hoofd en laat dat met gestrekte armen tot diep achter je hoofd zakken. Vervolgens met gestrekte armen weer omhoog brengen.

Doe ze daarna staand door je armen naast je lichaam te laten hangen en je armen naar boven te buigen. Ook deze 3 tot 4 maal 10 tot 12 keer. ALs ik me arm naar boven buig moet me arm dan nog gestrekt zijn? En helemaal omhoog of dat hij naar voren wijst?

Je begint met je armen langs je lichaam te laten hangen met in elke hand een gewicht. Je buigt nu je ellebogen (dus je armen zijn niet gestrekt) waarbij je de gewichten dus optilt, en beweeg je handen (met gewichten) tot bij je schouders. Je bovenarmen blijven naar beneden wijzen.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Ik wil graag mijn borst,armspieren trainen:

graag ontvang ik meer info over schaamlipverkleing
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2007-03-15 22:11:00
borsten masseren -> borst groei jongen (18jaar)
      [Gesteld in Massage]
2012-08-01 18:03:32
kan ik mijn borsten nog laten groeien?
      [Gesteld in Seksualiteit]
2012-01-18 20:39:37
hoe krijg ik veel en veel meer spieren.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2008-11-23 02:32:27
17, begonnen met fitnessen/gewichtstraining.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2010-10-08 20:40:36

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257060
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+