Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Afvallen
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Afvallen en krijg online een antwoord van de specialist in Afvallen

Zelf een vraag over Afvallen? Klik hier.
Meer vragen over Afvallen.
De huidige beheerder van de rubriek Afvallen:
Naam: Bea Pols
Bedrijf: Beas afslankmethode
Reactiesnelheid: 27 uur
Waardering: 4.0 (van max. 10)
Meer informatie over Bea Pols vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over AfvallenVragen over Afvallen via RSS. Klik hier.
RSS over Afvallen op jouw website?Vragen over Afvallen op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over AfvallenVragen over Afvallen via E-mail. Klik hier.

Waarom blijf ik aankomen?

[Gesteld op: 31-01-2007]

Toelichting:
Hallo,

Ik ben 19 jaar, en mag graag een stuk wandelen of een stuk fietsen.
Aangezien ik op mijn 17e jaar met een gemiddelde lengte van 1.76 bijna 80 kilo woog besloot ik hier een punt achter te zetten, ik ben door het 40 punten dieet terug gegaan naar 66 kilo in een jaar tijd! Nadat ik vond genoeg gewicht te hebben verloren, ben ik langzaam aan steeds meer aangekomen. Toch is mijn voedingspatroon vrijwel hetzelfde. Ik ben in een korte tijd van 66 kilo naar nu inmiddels 78 kilo gegaan, en een directe oorzaak kan ik niet vinden.
Ik begin elke ochtend met een goed ontbijt, bestaande uit brood en een stuk fruit, zo rond 10 uur eet ik een mueslireep,en om 12 uur cup a soup en een broodje. Zo rond 3 uur is dit een appel en als ik thuis kom een gewoon normale avondmaal met een stukje vlees ( soms ook niet) en voldoende groentes.
Toch blijf ik in gewicht aankomen, en vind dit erg vervelend. Wat is uw advies, en kan dit misschien liggen aan mijn stofwisseling ?


Antwoord:
Wanneer u evenveel kcal eet als u dagelijks verbrandt, blijft u op gewicht. Eet u minder kcal, dan valt u af en eet u meer, dan komt u aan. Een eenvoudige en redelijk accurate manier om uw BMR te berekenen is de Harris-Benedict methode. Bij deze formule wordt gebruik gemaakt van uw gewicht, uw lengte en uw leeftijd om uw BMR te berekenen.

De berekening is als volgt:

Mannen:
BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren)

Vrouwen:
BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) - (4.7 x leeftijd in jaren)

Volgens deze berekening is uw BMR toen u begon met lijnen op uw 17de zo'n 1660 kcal. Op deze leeftijd heeft u juist alle voedingsstoffen nodig, omdat u nog steeds in de groei bent. Bij het 40 punten dieet mag u maximaal 1000 kcal per dag gebruiken, dit zijn in totaal 40 punten. Een dieet onder de 1500 kcal vindt men niet verantwoord omdat het niet voldoende voedingsstoffen bevat die het lichaam nodig heeft. DiŰten zoals het 40 punten dieet werken op de korte termijn wel, maar niet op de lange termijn. Dit heeft te maken met het feit dat door veel minder kcal te nemen dan u dagelijks nodig heeft, het lichaam de stofwisseling gaat vertragen. Bij een 1000 kcal dieet zal het lichaam namelijk eerder spiermassa dan vetmassa afbreken. Wanneer u bent gestopt met lijnen, heeft u waarschijnlijk een tragere stofwisseling gekregen waardoor u zonder echt veel te eten, momenteel steeds meer aankomt.

In plaats van minder eten is het verstandiger om meer te gaan bewegen, u gaat dan meer kcal verbranden dan dat u normaal op een dag eet. Met de combinatie van duursport, krachtsport en een prote´nerijk dieet, zult u uw spiermassa weer kunnen opbouwen.

Bij duursport gebruikt u uw spieren gedurende een langere periode. Hardlopen, fietsen en aerobiclessen zijn hiervan goede voorbeelden. Uw ademhaling wordt sneller, uw hart klopt sneller en uw spieren krijgen een intensieve training. Uw stofwisseling zal toenemen en u gaat hierdoor meer calorieŰn verbranden. U zult spiermassa opbouwen en uw vetpercentage zal afnemen. Uw hart en cardiovasculair systeem zullen gezonder worden. U zult een goed humeur krijgen. Door het doen van oefeningen kunt u stress en spanning kwijtraken.

Bij krachtsport oefeningen doet u activiteiten zoals gewichten tillen en weerstandstrainingen, zoals buikoefeningen. Deze oefeningen kunt u gewoon thuis doen. Bij dit soort oefeningen bouwt u nieuwe spiermassa op. Meer spiermassa verbrandt meer vet. Door het opbouwen van uw spieren komt uw lichaam beter in vorm. Spiermassa zorgt voor een betere botmassa, in het bijzonder belangrijk voor vrouwen.

Slechts 20 minuten krachtsport per dag kan een groot verschil leveren in de vorm en conditie van uw lichaam. Combineer dit met duursport en een prote´nerijk maaltijd, dan zult u langdurige resultaten behalen, wanneer uw stofwisseling hoger wordt, doordat u meer spiermassa heeft gekregen.

Veel succes en hopelijk bent u binnenkort weer op het juiste gewicht.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Afvallen:
Afvallen-Belgie
Afvallen-Drenthe
Afvallen-Flevoland
Afvallen-Friesland
Afvallen-Gelderland
Afvallen-Groningen
Afvallen-Limburg
Afvallen-Noord Brabant
Afvallen-Noord Holland
Afvallen-Overijssel
Afvallen-Utrecht
Afvallen-Zeeland
Afvallen-Zuid Holland
Atkinsdieet Lowcarb
Detox
Herbalife



Gerelateerde vragen aan Waarom blijf ik aankomen?:

verblijfsvergunning
      [Gesteld in Advocaten-Noord Holland]
2008-05-08 19:02:29
Waarom krijgt iemand geen verblijfsvergunning?
      [Gesteld in Advocaten-Friesland]
2009-12-14 22:18:57
flora en faunawet cointra bomenverordordening
      [Gesteld in Vleermuizen]
2010-05-28 13:25:16
Buitenlandse partner wordt uit huis gezet
      [Gesteld in Persoonsrecht en familierecht]
2010-10-14 21:04:41
krijgt mijn vriendin een verblijfsvergunning?
      [Gesteld in Familierecht]
2011-08-21 14:07:39

Gemiddelde score Afvallen: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+