Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness » Gewichtstraining & Bodybuilding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding en krijg online een antwoord van de specialist in Gewichtstraining & Bodybuilding

Zelf een vraag over Gewichtstraining & Bodybuilding? Klik hier.
Meer vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding.
De huidige beheerder van de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding:
Naam: Joy
Bedrijf: Njoyfitness
Reactiesnelheid: 48 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Joy vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via RSS. Klik hier.
RSS over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website?Vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via E-mail. Klik hier.

Hoe begin ik met het opbouwen van mijn spieren?

[Gesteld op: 14-03-2010]

Toelichting:
Hallo,

Ik ben Roel, 16 jaar (man), 58kg (weinig, ik weet het :P), 1m80. Ik doe momenteel niet aan sport, buiten elke dag ongeveer 13km naar school te fietsen.

Ik zou nu graag beginnen met mijn spieren wat op te bouwen, omdat ik momenteel maar een mager ventje ben :P

Ik dacht vooral aan buik en armspieren te trainen (mijn armen zijn echt wel dun), maar ik heb op dit forum gelezen dat het beter is van alles een beetje te trainen, om de 'verhoudingen' te doen kloppen.

Ik heb op dit moment geen halters of andere dingen thuis. (Enkel een matje :p).

Zou u mij kunnen helpen door een schema op te stellen van hoeveel oefeningen ik het best zou doen per dag? Ik heb hier gevonden wat voor soort oefeningen ik zou kunnen doen, maar ik heb geen benul bij hoeveel ik er zou doen, en hoe vaak per dag/week: http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=53837

Alvast heel erg bedankt voor uw tijd!
Roel.
Antwoord:
De link naar het antwoord is een perfect antwoord voor jouw vraag. Er staat overigens precies bij hoe vaak je een oefening moet doen, bijvoorbeeld 6 x 10 tot 12 wil zeggen dat je de oefening in 6 sets (series) van 10, 11 of 12 keer moet doen.

Verder mag je nooit 2 dagen achter elkaar trainen, dus meerdere keren per dag al helemaal niet. Je spieren moeten namelijk ook voldoende rust krijgen, en het is juist tijdens die rustperiodes, in feite de dag ná de training, dat je spieren groeien. Vandaar dus.

Doe alle oefeningen dus om de dag.

Ik zou verder in ieder geval een setje handgewichten, ook wel dumbells genoemd, kopen, bijvoorbeeld bij de Kijkshop. Zoek ook, bij Wehkamp of zo, een verstelbaar halterbankje, dan kun je alles doen wat nodig is.

Bedenk echter dat resultaat nooit gegarandeerd kan worden! Maar je zult wel sterkere en dikkere spieren krijgen: al is dus niet te voorspellen hoe sterk of hoe dik.

Succes!
 
Reactie vraagsteller:
Zijn er ook oefeningen waarmee ik kan beginnen zonder halter/handgewicht? (Is pompen bv goed voor de armspieren?) Ik zou eerst misschien even willen proberen hoe goed het gaat zonder spullen, voordat ik "dure" aankopen ga doen.

Dikke armen zal ik nooit krijgen, ik ben "ne lange smalle" :P Maar hopelijk brengt het wel iets van resultaat mee :) Hoelang duurt het ongeveer voordat ik iets zou moeten zien? Een paar maand, of?

Heel erg bedankt voor uw hulp!
 
Antwoord Beheerder:
Probeer dan dit eens:

Borst:
1. Opdrukken.
10 x 10 keer.

2. Houdt je handen vlak voor je borst tegen elkaar. Draai één hand om zodat je vingers naar je toe wijzen. Nu zitten de onderarmen als het ware tegenover elkaar. Druk nu zo hard als je kunt je handen tegen elkaar. Houdt dat 15 seconden vol. Doe dit in totaal 5 á 6 keer.

3. Laat je handen nu zakken tot navelhoogte en doe hetzelfde nog eens 5 a 6 keer.

Schouders:
1. Doe hetzelfde, maar nu met je handen ter hoogte van je voorhoofd.
Nogmaals, maar nu met je handen boven je hoofd.
Houdt je handen ter hoogte van je navel en haak je handen nu in elkaar. Trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel af door dan de ene hand boven te houden, vervolgens de andere.

Biceps en triceps:
1. Houdt je ene hand voor je buik alsof er iets op die hand ligt.
Leg je andere hand erop.
Duw nu met de boven liggende hand de andere naar beneden, maar probeer die hand tegen te houden. Je drukt dus beide handen zo hard mogelijk op elkaar. Hou die druk vast en beweeg beide handen nu op en neer, zo ver als je kunt. Doe dit 30 keer.
Vervolgens draai je je handen om en doe hetzelfde nog eens.
op deze manier pak je je biceps, maar, ook belangrijk voor steviger bovenarmen, je triceps.

Rug:
1. Optrekken, zowel met de handen smal (duimen naar buiten) en breed (duimen naar binnen).
10 x 10 keer.

2. Haak je nu je handen voor je borst in elkaar en trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel je handen om.

Voor de oefeningen anders dan opdrukken en optrekken geldt: houdt dat 15 seconden vol. Doe elke oefening in totaal 5 á 6 keer.

Benen:
Kniebuigen.
10 x 10 keer.

Algemeen:
Doe dit om de dag.
Hou er ook rekening mee dat je dit maanden moet volhouden!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Hoe begin ik met het opbouwen van mijn spieren?:

Hoe worden mijn borstspieren groter?
      [Gesteld in Fitness]
2007-02-12 09:57:23
hoe krijg ik dunne benen en een patte buik ?
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-06-25 17:35:32
Hoe krijg ik een gespierde lichaam?
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2008-08-14 20:09:49
buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-01-15 18:26:14
Opdrukken en Buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-03-25 22:44:15

Gemiddelde score Gewichtstraining & Bodybuilding: 8.9 (102x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+