Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Advocaten » Advocaten-Belgie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Advocaten-Belgie en krijg online een antwoord van de specialist in Advocaten-Belgie

Zelf een vraag over Advocaten-Belgie? Klik hier.
Meer vragen over Advocaten-Belgie.
De huidige beheerder van de rubriek Advocaten-Belgie:
Naam: Johan Van Renterghem LL.M.
Bedrijf: Advocatenkantoor van renterghem
Reactiesnelheid: 25 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Johan Van Renterghem LL.M. vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Advocaten-BelgieVragen over Advocaten-Belgie via RSS. Klik hier.
RSS over Advocaten-Belgie op jouw website?Vragen over Advocaten-Belgie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Advocaten-BelgieVragen over Advocaten-Belgie via E-mail. Klik hier.

juridisch advies garantieprobleem Medion

[Gesteld op: 03-03-2010]

Toelichting:
Beste,

Mijn juridische kwestie betreft de garantievoorwaarden omtrent een herstelling bij Medion.
Ik heb 2 jaar geleden in februari een laptop gekocht in de Aldi maar had te maken met een kapotte cd-lezer/brander en dus besloot ik deze in te sturen voor herstelling(De garantietermijn betreft 3 jaar). Ik verzond mijn laptop op 14 januari naar de servicedienst. Zij beloofden mij dat ik hem binnen de 2 werkweken ging terug hebben. Enkele weken later belde ik en meldden ze me dat door één of ander probleem het product nog niet ingeboekt was in de hersteldienst. De laptop had daar maar liefst 9 dagen gestaan zonder dat er ook maar iets aan gebeurde. Afgezien daarvan beloofden ze me dat ik dan tegen uiterlijk 5 februari mijn laptop terug thuis kon verwachten. Ik heb tot op vandaag nog niet ontvangen. Een week geleden vertelden ze me dan dat de laptop onherstelbaar is en dat ik een nieuwe in ruil kreeg van vergelijkbare waarde. Gisterenmiddag belde ik om nog eens te verifiëren wanneer ik deze kon verwachten en ze vertelden me eind deze week/begin volgende week.Gisterennamiddag kreeg ik echter een email van hen om te zeggen dat ik geen nieuwe laptop zal krijgen maar een creditatie op mijn rekening van de restwaarde van mijn laptop (ongeveer 400euro tov aankoopprijs 700euro).Ik ging hier echter niet mee akkoord om dat ik voor deze waarde niet eens een nieuwe laptop kan kopen en ik tenslotte mijn laptop een maand en een half kwijt ben. Dus vroeg ik hen telefonisch of ik dan mijn laptop terug mocht hebben omdat uiteindelijk alleen de cdlader defect is. Ze zeiden dat dit geen optie was en ik sowieso mijn laptop niet ging terug zien. Ze meldden me dat deze vernietigd worden.

Nu zit ik een beetje met mijn handen in mijn haar om dat ik niet weet of ik hiertegen iets kan beginnen?
Op basis van de garantievoorwaarden (te vinden in bijlage) concludeer ik echter dat terugbetaling geen optie in de garantievoorwaarden is en dat de laptop mijn eigendom blijft (omdat er geen herstellingen zijn gebeurd en dus geen vervangstukken van hen inzitten).Daarenboven hadden we ook een mondelinge overeenkomst (van 2 verschillende werknemers) betreffende het feit dat ik een nieuwe laptop ging krijgen omdat zij hem niet kunnen herstellen.

Ik vind deze kwestie niet kunnen en hoop dat u mij, als mijn laatste hoop, van juridisch advies kan voorzien
Antwoord:

Ik kan uiteraard geen advies geven zonder die voorwaarden gelezen te hebben.
Op basis van uw verhaal raad ik u alleszins aan om gebruik te maken van de juridische eerstelijnsbijstand: http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74

Ga hier naar toe (met de voorwaarden),...

Schrijf intussen een brief naar ALDI/MEDION waarin u het relaas doet dat u hierboven gaf en waarin u meldt niet akkoord te gaan met hun voorstel, maar integendeel de herstelling onder garantie van de laptop eist.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan juridisch advies garantieprobleem Medion:

Geld terugkrijgen van ex vriend
      [Gesteld in Rechtshulp-Zuid Holland]
2009-08-01 01:55:55
Wat te doen bij geluidsoverlast buurman?
      [Gesteld in Advocaten-Groningen]
2009-08-03 19:48:22
Woning kopen
      [Gesteld in Advocaten-Noord Holland]
2009-08-07 14:11:20
Verwijdering illegale hekken?
      [Gesteld in Ruimtelijke ordening]
2009-11-23 11:01:38
Overname huurbeëindigingsovereenkomst?
      [Gesteld in Vastgoedverhuur]
2010-03-25 11:27:48

Gemiddelde score Advocaten-Belgie: 9.0 (320x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+