Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Computers » Computer Reparatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Computer Reparatie en krijg online een antwoord van de specialist in Computer Reparatie

Zelf een vraag over Computer Reparatie? Klik hier.
Meer vragen over Computer Reparatie.
De huidige beheerder van de rubriek Computer Reparatie:
Naam: HUGO
Bedrijf: Allfix
Reactiesnelheid: 15 uur
Waardering: 8.7 (van max. 10)
Meer informatie over HUGO vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Computer ReparatieVragen over Computer Reparatie via RSS. Klik hier.
RSS over Computer Reparatie op jouw website?Vragen over Computer Reparatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Computer ReparatieVragen over Computer Reparatie via E-mail. Klik hier.

juridisch advies garantieprobleem Medion

[Gesteld op: 03-03-2010]

Toelichting:
Beste,

Mijn juridische kwestie betreft de garantievoorwaarden omtrent een herstelling bij Medion.
Ik heb 2 jaar geleden in februari een laptop gekocht in de Aldi maar had te maken met een kapotte cd-lezer/brander en dus besloot ik deze in te sturen voor herstelling(De garantietermijn betreft 3 jaar). Ik verzond mijn laptop op 14 januari naar de servicedienst. Zij beloofden mij dat ik hem binnen de 2 werkweken ging terug hebben. Enkele weken later belde ik en meldden ze me dat door één of ander probleem het product nog niet ingeboekt was in de hersteldienst. De laptop had daar maar liefst 9 dagen gestaan zonder dat er ook maar iets aan gebeurde. Afgezien daarvan beloofden ze me dat ik dan tegen uiterlijk 5 februari mijn laptop terug thuis kon verwachten. Ik heb tot op vandaag nog niet ontvangen. Een week geleden vertelden ze me dan dat de laptop onherstelbaar is en dat ik een nieuwe in ruil kreeg van vergelijkbare waarde. Gisterenmiddag belde ik om nog eens te verifiëren wanneer ik deze kon verwachten en ze vertelden me eind deze week/begin volgende week.Gisterennamiddag kreeg ik echter een email van hen om te zeggen dat ik geen nieuwe laptop zal krijgen maar een creditatie op mijn rekening van de restwaarde van mijn laptop (ongeveer 400euro tov aankoopprijs 700euro).Ik ging hier echter niet mee akkoord om dat ik voor deze waarde niet eens een nieuwe laptop kan kopen en ik tenslotte mijn laptop een maand en een half kwijt ben. Dus vroeg ik hen telefonisch of ik dan mijn laptop terug mocht hebben omdat uiteindelijk alleen de cdlader defect is. Ze zeiden dat dit geen optie was en ik sowieso mijn laptop niet ging terug zien. Ze meldden me dat deze vernietigd worden.

Nu zit ik een beetje met mijn handen in mijn haar om dat ik niet weet of ik hiertegen iets kan beginnen?
Op basis van de garantievoorwaarden (te vinden in bijlage) concludeer ik echter dat terugbetaling geen optie in de garantievoorwaarden is en dat de laptop mijn eigendom blijft (omdat er geen herstellingen zijn gebeurd en dus geen vervangstukken van hen inzitten).Daarenboven hadden we ook een mondelinge overeenkomst (van 2 verschillende werknemers) betreffende het feit dat ik een nieuwe laptop ging krijgen omdat zij hem niet kunnen herstellen.

Ik vind deze kwestie niet kunnen en hoop dat u mij, als mijn laatste hoop, van juridisch advies kan voorzien
Antwoord:
Geachte heer / Mevrouw.
Ikzelf vind het belachelijk dat het zo gaat.
Een cd drive in de laptop doen gaat echt niet zo lang duren.
Als ik u was zou ik medion nog een keer bellen en zeggen dat u sowiso niet akkoort gaat met de rekening.
Als ze dit niet willen zegt u dat u anders u geld terug wilt.
Zo kan u zelf weer een nieuw laptop kopen.
Waarschijnlijk zegt medion dat dit niet mogelijk is.
Toch zou ik nog even informeren waarom ze die 400 euro willen hebben.

Mvg,
Richard Merkus
 
Reactie vraagsteller:
Beste,

Ik denk dat u het verkeerd begrijpt: ze willen me in plaats van een nieuwe laptop , zoals beloofd, 400 euro geven wat volgens hen de restwaarde is van mijn laptop.Met die 400 ben ik echter niets want ik kan er geen nieuwe laptop mee kopen uiteraard.
Een simpel gezegde : belofte maakt schuld ,is hier dan ook meer dan ooit toepasbaar.

Groeten en bedankt voor de reactie!
 
Antwoord Beheerder:
Oke, Mijn excuses.
Nee 400 euro is inderdaad niet netjes. U heeft u laptop opgestuurd om hem te laten repareren en niet om hem in te wisselen voor 400 euro.
U hebt zekerweten het recht om de laptop weer terug te krijgen.
Daarom zou ik een brief/email schrijven dat u absoluut er niet mee akkoort gaat over deze gang van zaken.
Als u nog meer vragen heeft hoor ik het graag!

Mvg,
Richard
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan juridisch advies garantieprobleem Medion:

Geld terugkrijgen van ex vriend
      [Gesteld in Rechtshulp-Zuid Holland]
2009-08-01 01:55:55
Wat te doen bij geluidsoverlast buurman?
      [Gesteld in Advocaten-Groningen]
2009-08-03 19:48:22
Woning kopen
      [Gesteld in Advocaten-Noord Holland]
2009-08-07 14:11:20
Verwijdering illegale hekken?
      [Gesteld in Ruimtelijke ordening]
2009-11-23 11:01:38
Overname huurbeëindigingsovereenkomst?
      [Gesteld in Vastgoedverhuur]
2010-03-25 11:27:48

Gemiddelde score Computer Reparatie: 6.0 (2x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+