Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening » Bedrijfsvoering
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Bedrijfsvoering en krijg online een antwoord van de specialist in Bedrijfsvoering

Zelf een vraag over Bedrijfsvoering? Klik hier.
Meer vragen over Bedrijfsvoering.
De huidige beheerder van de rubriek Bedrijfsvoering:
Naam: Geert Leusman
Bedrijf: Stichting bureau voor schuldenpreventie
Reactiesnelheid: 19 uur
Waardering: 8.1 (van max. 10)
Meer informatie over Geert Leusman vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over BedrijfsvoeringVragen over Bedrijfsvoering via RSS. Klik hier.
RSS over Bedrijfsvoering op jouw website?Vragen over Bedrijfsvoering op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over BedrijfsvoeringVragen over Bedrijfsvoering via E-mail. Klik hier.

Reis aanbieden Panama

[Gesteld op: 01-03-2010]

Toelichting:
Omdat wij per november dit jaar zullen gaan emigreren naar Panam,a hebben wij de volgende vraag:
We willen graag een reis aanbieden en mensen die deze reis graag zouden willen maken zelf rondleiden tijdens deze reis. Mijn man komt van Panama en heeft dus de kennis over het land al in hui,s dat is wel makkelijk. We hebben al een planning gemaakt en nu is dus onze vraag hoe pakken we dit verder aan?
Wij hopen echt dat u ons hiermee kunt helpen.
Alvast hartelijke dank hiervoor.

Vriendelijke groet
Willemijn en Carlos Casas
Antwoord:

Beste Willemijn en Carlos Casas,

Een hele onderneming naar Panama emigreren. De bedoeling is dat jullie als een soort reisbureau gaan werken om mensen vanuit Nederland (Europa) naar Panama te halen als ik het goed begrijp. Ik zou contact opnemen met reisorganisaties of ze jullie pakket wat je aanbied op willen nemen in hun assortiment. Via Google te vinden op "reisorganisaties"en "Panama" dan vindt je al een heleboel organisaties. Als je ingeschreven staat bij de K.v.K. kun je daar ook informatie krijgen. Wel zou ik een goed marketingplan maken i.v.m. de overnachtingsafspraken met hotels etc.. Ik zal proberen een checklist voor een marketingplan aan deze brief te plakken.

   

 

         APOLLO BEDRIJFSADVIES BUREAU, Wijchen

                Marketing en verkoopbevordering: 

            Marketing is een weids begrip. Voor de duidelijkheid zullen wij ons hierbij beperken

           &n bsp;  tot  de praktische kanten. We kunnen het marketingproces onderverdelen in vier  op-

           &n bsp;  eenvolgende stadia:

           &n bsp;                                  A. Het marketingconcept/ de bedrijfsformule.           &n bsp;                                  B. De marketingfunctie.           &n bsp;                       ;            C. De marketingmix.           &n bsp;                                  D. Het marketingplan. 

           &n bsp;  Per onderdeel geven wij de betekenis aan en het doel van het onderzoek.

           &n bsp;  Een bedrijfsformule is de opzet van een bedrijf, op basis van de behoeften en doel-           &n bsp;  stellingen van de doelgroep(en), waar het bedrijf zich op richt.

           &n bsp;  Kort gezegd; duidelijk maken wat voor bedrijf men heeft, voor wie, voor wie niet en

           &n bsp;  zich daarmee onderscheid van de concurrentie. In het volgende model laten wij dit

           &n bsp;  zien.

            &n bsp;                                                  M           &n bsp;                                                   A         1. De plaats           &n bsp;                          ;                          R           &n bsp;                                                   K         2. De presentatie           &n bsp;                                                   E           &n bsp;  Ondernemer           & nbsp;               T         3. Het personeel            &nb sp;                  Cliënt           &n bsp;                                                   I           &n bsp;                                                   N         4. Het product

           &n bsp;                                               ;     G

           &n bsp;                                                   M        5. De prijs           &n bsp;                                                   I

           &n bsp;                                                   X         6. De promotie

 

           &n bsp;  Er bestaat steeds een wisselwerking van ondernemer via de marketingmix naar de

           &n bsp;  cliënten en terug.

            &n bsp;  De marketingfunctie bestaat uit 3 belangrijke segmenten;

A.    Controlling (administratie).

B.     Personeelszaken (juiste man op de juiste plaats).

C.    Operations (cliënt centraal stellen.)

  

              Bij stagnatie van de omzet is het van evident belang eerst de marketingfuncties onder

           &n bsp; de loep te nemen. Apollo Advies heeft door jarenlange ervaring een snel beeld van de

           &n bsp; organisatie zodat op efficiënte wijze structuur kan worden aangebracht.

 

           &n bsp; De volgende stappen zijn de verhoudingen in de marketingmix. Sluiten deze aan op

           &n bsp; de doelstellingen van de onderneming. Zijn deze niet helemaal duidelijk dan zal, na

           &n bsp; een opdracht hiervoor, Apollo Advies komen met een marketingplan.

  

            

  

            

 

           &n bsp; Het Marketingplan zal bestaan uit 6 hoofdonderwerpen welke in detail zullen

           &n bsp; worden uitgewerkt.

    

1.      De productanalyse:  A. Omschrijving van alle faciliteiten.

                          ;                                B. Staat van onderhoud.

              ;                                      C. Overzicht van het omzetpatroon van de laatste drie jaren.

              ;                                      D. Omschrijving van het operationele beleid.

              ;                                      E. Het marktonderzoek (consumentenenquête).

              ;                                      F. Haalbaarheidsstudie.

 

            2.  Marktanalyse         :  A. Bereikbaarheid van het bedrijf.

              ;                                      B. Voornaamste vormen van bedrijvigheid.

              ;                                      C. Attracties en bezienswaardigheden in de omgeving.

              ;                                      D. Demografische gegevens in kaart brengen.

              ;                                      E. Het in kaart brengen van de diverse doelgroepen.

 

3. Concurrentieanalyse: A. Beschrijving van de vergelijkbare bedrijven.

              ;                          B. Omschrijving van het productaanbod, faciliteiten en    

              ;                               assortiment.

              ;                          C. Prijsvergelijkingen.

              ;                          D. Sterkte/zwakte analyse van het product.

              ;                          E. Promotionele beoordeling.(verkoopbevordering)

 

            4. Salesplan            &nb sp;    :  A. Persoonlijke verkoop.

                          ;                          B. Direct mailing.              ;                                      C. Advertising.

             ;                                       D. Promotioneel budget.

 

            5. Operationeel plan    : A. Beschrijving van de operationele doelstellingen naar

              ;                                          activiteiten en cijfers.

              ;                                      B. Beschrijving van de personeelssituatie.

 

            6. Financieel plan        : A. Opzet van de administratie.(worden de juiste gegevens

              ;                                          verstrekt en met welke frequentie)

              ;                                      B. Verlies- en winstrekening en balans.

              ;                     ;                  C. Vergelijking met branche-kengetallen.

              ;                                      D. Automatisering.

              ;                                      

 

             Door stapsgewijs het marketingplan te analyseren is het mogelijk snel de knelpunten

             op te lossen. Apollo Advies kan veel voor u betekenen tegen een voor uw budget

             aanvaardbare vergoeding.

Ik zie dat het gelukt is, als er nog vragen zijn dan kun je via mijn e-mail adres Info@apolloadvies.nl de vrageb stellen. Veel succes en een goede toekomst.

Jan C, Schalkwijk

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Bedrijfsvoering:
Duurzaam Ondernemen


Gerelateerde vragen aan Reis aanbieden Panama:

Jaarcontract
      [Gesteld in Rechtshulp]
2007-01-16 16:18:51
Van tijdelijk naar vast contract; max. aantal uur
      [Gesteld in Personeel & Organisatie]
2007-09-12 11:19:47
Na hoeveel jaar vast contract?
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Noord Holland]
2008-01-25 14:09:35
Akkoord aanbieden in de wsnp
      [Gesteld in Advocaten-Gelderland]
2010-01-03 11:38:25
Aandelen verkopen
      [Gesteld in Bedrijfsformules]
2011-05-02 13:13:47

Gemiddelde score Bedrijfsvoering: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257070
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+