Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness » Gewichtstraining & Bodybuilding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding en krijg online een antwoord van de specialist in Gewichtstraining & Bodybuilding

Zelf een vraag over Gewichtstraining & Bodybuilding? Klik hier.
Meer vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding.
De huidige beheerder van de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding:
Naam: Joy
Bedrijf: Njoyfitness
Reactiesnelheid: 48 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Joy vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via RSS. Klik hier.
RSS over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website?Vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via E-mail. Klik hier.

Wat is voor mij de meest ideale trainingsschema?

[Gesteld op: 22-02-2010]

Toelichting:
Ik ben Rob. (man). 18 jaar. 181 cm. en weeg 71 kg.

Ik train al 2-3 maanden. Ik train alleen bijna elke dag. Ik wil nu 5 keer per dag trainen.

ik wil graag me borsten, triceps/biceps, onderarmen, schouders, rug, en me benen trainen. Alleen ik weet niet wat de beste trainingsschema voor mij is.

Kunt u voor mij een trainingsschema maken die ik kan gebruiken, waarin staat welke dagen ik het beste kan trainen, welke oefeningen, en setjes van hoevel.

PS: is het ook verstandig voor mij om eiwitshake (probolic-sr) te gebruiken?

Alvast bedankt!
Antwoord:
Belangrijk is dat je bij elk schema zorgt dat je nóóit 2 dagen achter elkaar dezelfde spieren of spiergroepen traint. Hoe je schema er dus ook uitziet, zorg dat er zeker 1 dag tussen trainingen van spieren of spiergroepen zit. Dit is belangrijk voor het herstel van de spieren die gedurende die rustperiode de kans krijgen om te reageren op de training en kunnen groeien.
Overigens vermoed ik dat je bedoelt 5 maal per week i.p.v. 5 maal per dag.

In je voorstel voor een schema mis ik wel je schouders, dus die moet je er wel aan toevoegen.

Omdat je niet echt fors bent, te oordelen naar je lengte/gewichtverhouding, zou ik het volgende voorstellen:

Week 1:
Dag 1, 3 en 5:
Borst, schouders, triceps.

Dag 2 en 4:
Rug, biceps en benen.

Week 2:
Dag 1, 3 en 5:
Rug, biceps en benen.

Dag 2 en 4:
Borst, schouders en triceps.

En zo wissel je week voor week af.

Kies voor de grote spiergroepen  zoals rug, borst en benen 4 oefeningen, voor de kleinere zoals schouders, biceps en triceps 3 oefeningen.

Voer alle oefeningen uit in 3 sets van 8 herhalingen. Het gewicht kan ik niet voor je bepalen, maar als je gewichten kiest waarmee je de laatste herhalingen van de laatste sets nog net kunt halen, desnoods met assistenite, dan zit je qua gewicht goed.

Verder is het belangrijk dat je, behalve dat je voldoende en gezond eet, extra eiwitten aan je voeding toevoegt. Het makkelijkste doe je dat dus, inderdaad, d.m.v. eiwitshakes. Die kun je kopen bij je sportschool, bij goede sportzaken, maar ook bij MDY. Daarvoor ga je via de link op mijn website naar de MDYshop. Registreer je daar even gratis en plaats je bestelling met vermelding van code TM0306 (nuldrienulzes). Je profiteert dan van 5% korting op je bestelling en je hoeft dan geen verzendkosten te betalen.

En natuurlijk zorg je ook voor ruim voldoende rust, dus slaap in ieder geval genoeg, want ook groeien kost energie.

Ik hoop dat je met dit advies iets kunt aanvangen, en ik wens je veel succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Wat is voor mij de meest ideale trainingsschema?:

graag ontvang ik meer info over schaamlipverkleing
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2007-03-15 22:11:00
risico's bilvergroting
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2008-02-28 19:39:51
Bevoegdheid burgemeester
      [Gesteld in Bestuursrecht]
2011-02-25 13:42:52
Huidige stand van zaken ? Beste behandeling ?
      [Gesteld in Chronisch Vermoeidheidssyndroom]
2007-09-16 13:01:27
WAT IS VCS
      [Gesteld in Chronisch Vermoeidheidssyndroom]
2007-10-11 23:00:27

Gemiddelde score Gewichtstraining & Bodybuilding: 8.9 (102x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+