Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Zakelijke Dienstverlening en krijg online een antwoord van de specialist in Zakelijke Dienstverlening

Zelf een vraag over Zakelijke Dienstverlening? Klik hier.
Meer vragen over Zakelijke Dienstverlening.
De huidige beheerder van de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via RSS. Klik hier.
RSS over Zakelijke Dienstverlening op jouw website?Vragen over Zakelijke Dienstverlening op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via E-mail. Klik hier.

Betaling factuur voor herstelwerkzaamheden?

[Gesteld op: 16-02-2010]

Toelichting:
De kluscoordinator heeft 80 uur vantevoren met ons besproken, vervolgens 200 uur gemaakt zonder ons op de hoogte te stellen van de extra uren. Er is geen officiele oplevering geweest, maar we hebben wel een aantal gebreken opgemerkt. Oa de tegelvloer die hol klinkt. De factuur voor 80 uur is door ons al voldaan. Er staat volgens de klusman nog 120 uur open,waarvan hij niet exact kan specificeren waar de uren voor staan. "10 uur extra voor uitvlakken plafond"- is 1 van de specificaties.
Wij keuren de vloer af, maar de klusman weigert hiervoor zijn verantwoordelijkheid te nemen. Hij is van mening dat er goede tegellijm gebruikt is en we krijgen een jaar garantie. Daarnaast vermeldt hij dat hij ons heeft verteld de vloerverwarming niet aan te mogen zetten voor 8 weken. Iets wat ons nooit ter ore is gekomen. Afijn de klusman wil dat wij de rest van de factuur voldoen en daarna komt hij met de herstelwerkzaamheden a 8 uur. Hierin zitten niet de werkzaamheden voor het herstellen van de vloer. Hij weigert dus nog steeds toe te geven dat de vloer niet goed is gelegd. Vrag is welke stappen kunnen wij nemen en moeten wij de factuur van 120 uur voldoen, ondanks het slechte tegelwerk en het feit dat hij de uren niet kan specificeren? mvrgr.
Antwoord:

U beschrijft hier in een aantal zinnen de situatie, maar de vraag wat er kan worden gedaan is afhankelijk van de afspraken zoals deze op papier zijn gemaakt. U schrijft daar niets over, dus het is moeilijk hier inhoudelijk op in te gaan. Als u geen contract heeft opgesteld is het e.e.a. moeilijk te bewijzen, en zal het een welles-nietes situatie kunnen worden. Bijvoorbeeld de vraag of u hefet afgesproken voor 80 uur te betalen, ongeacht de werkelijke tijd. Ook de vraag of u op juiste wijze de gebreken heeft gemeld, aangezien er geen oplevering heeft plaatsgevonden. De kwestie van het gebruik van de verwarming is ook een moeilijke; als de klusser u wel heeft gewaarschuwd, en u heeft desondanks de verwarming gebruikt, dan bent u natuurlijk ook deels verantwoordelijk voor de problemen. Als dit voor een rechter komt zal deze een salomonsoordeel moeten vellen. Deze zal zich uiteraard baseren op een door een deskundige op te stellen rapport.

Als u lid bent van de Vereniging Eigen Huis zou ik u zeker aanraden om hun hiervoor in te schakelen; zij kunnen de kwaliteit van het werk beoordelen, en ook u meer vertellen over uw juridische positie, en u bijstaan.
Als u geen lid bent kan het raadzaam zijn een advocaat in te schakelen, afhankelijk van de omvang van het bedrag. Bedenk wel dat u de klusser officieel in gebreke moet stellen, en hem de kans moet geven om de schade te herstellen.
Wat betreft zijn rekening: uiteraard moet u betalen voor verrichte werkzaamheden, maar u vraagt zich af of de nota niet te hoog is. U kan aan de klusser voorstellen een deskundige de nota met specificatie te laten beoordelen, en dat u betaalt wat hij denkt dat redelijk is. Hij is niet verplicht daar op in te gaan, maar er moet uiteraard wel een oplossing komen.

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Administratieve Diensten
Bedrijfsautomatisering
Bedrijfsfusie
Bedrijfsoverdracht
Bedrijfsovername
Bedrijfstransacties
Bedrijfsverhuizing
Bedrijfsvoering
Conflictbemiddeling
Cursussen & Opleidingen
Debiteurenbeheer
Entertainment
Evenementenorganisatie
Financieel
Flora & Fauna
Fusies & Overnames
Gezondheidszorg
Juridisch
Juridische Splitsingen
Kinderopvang
Marketing
Mediation
Ondernemingsrecht
Onroerend Goed
Ontwerp
Secretarieel
Trainingsacteurs
Vennootschapsstructuren
Vertalen


Gerelateerde vragen aan Betaling factuur voor herstelwerkzaamheden?:

Mag Belastingdienst mij houden aan zorgplicht
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2010-09-27 21:37:39
Grootboek
      [Gesteld in Administratie]
2013-07-19 21:07:27
Moet postadres betalen ipv besteller?
      [Gesteld in Financieel]
2009-03-29 09:11:31
Administratie - facturatie
      [Gesteld in Administratie]
2013-11-07 12:55:49
BTW factuur bij levering diensten uit buitenland?
      [Gesteld in Omzetbelasting]
2013-08-28 08:48:27

Gemiddelde score Zakelijke Dienstverlening: 9.0 (897x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257264
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+