Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Computers » PC Hardware » Computer Systemen » Laptops
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Laptops en krijg online een antwoord van de specialist in Laptops

Zelf een vraag over Laptops? Klik hier.
Meer vragen over Laptops.

Beheerder worden?

De rubriek Laptops heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Laptops Klik hier.

RSS over LaptopsVragen over Laptops via RSS. Klik hier.
RSS over Laptops op jouw website?Vragen over Laptops op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over LaptopsVragen over Laptops via E-mail. Klik hier.

reparatie scherm in de garantieperiode

[Gesteld op: 25-01-2010]

Toelichting:
Geachte heer/mevrouw,

In mei 2009 heb ik een laptop van het merk Acer bij Scheer en Foppen gekocht. In december 2009 was ik een film aan het kijken op mijn laptop en op een gegeven moment viel het beeld uit en ik kon de laptop even niet meer aanzetten. Toen heb ik mijn laptop even aan de kant gezet. Toen ik die weer wilde opendoen om op te starten, kreeg ik een streep op mijn scherm. Ik heb de laptop naar de dealer teruggebracht met het verzoek om die te laten repareren en aangezien ik nog 7 maanden garantie heb, ging ik ervan uit dat dit kosteloos zou gebueren. Pas na 4 weken kreeg ik het bericht dat er wordt overgegaan tot reparatie, maar de kosten hiervoor, namelijk 350 euro moet ik zelf betalen. Dit terwijl ik nog 7 maanden garantie heb. Hier ging ik niet mee akkoord en ben ik terug naar de dealer geweest. Volgens de fabrikant kan zo'n scheurtje alleen door eigen schuld worden veroorzaakt en gebeurt niet zomaar. Ik heb uitgelegd dat de laptop niet gevallen is en dat er ook geen druk op of tussen zat. Een dag later werd ik gebeld door de dealer dat er een onderzoek wordt uitgevoerd om erachter te komen wat nou precies de oorzaak is van het kapotte scherm, maar hiervoor moet ik wel 50 euro betalen. Ik vind het belachelijk dat er zo wordt omgegaan met klanten. Het duurt inmiddels 6 weken en ik heb nog steeds mijn laptop niet terug. Ik heb zelf geen rechtsbijstandverzekering, maar wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet,

L.
Antwoord:
Dag L,

Vervelende situatie voor je, het probleem zit hem in het feit dat jij natuurlijk niet kan aantonen dat hij niet gevallen is.

Desalniettemin, als de laptop geen enkele andere gebruikersschade vertoond, kan valschade bijna onmogelijk zijn, dan zouden er hoekpunten of platte kanten tevens beschadigd moeten zijn, een defect lcdscherm gebeurd niet heel snel, desalniettemin onlangs zelf meegemaakt dat iemand zijn sporttas te hard op een laptop zette, geen zichtbare schade, wel hele lcd scherm gebarsten.

Het grootste probleem ligt hem dus in de bewijslast, derhalve uw laptop heeft u niet bij de hand, dus een externe partij laten kijken naar het voorval is niet mogelijk.

Wat wij u zouden willen adviseren is om de Dealer te overtuigen dat ZIJ die 50 euro betalen als blijk van coulance en dat ALS ze kunnen bewijzen dat het gebruikersschade was, JIJ die 50 euro vergoed en dan de laptop wel terugwilt, ONGEREPAREERD, is het geen gebruikersschade, is het dus garantie en bent u kosteloos.

PS. 350 euro voor een beeldscherm vervangen is derhalve wel aan de hoge kant, mits het een LED scherm betrof.

Verder, wijze les, nooit iets aannemen voor waarheid zonder te verifieren.
 
Reactie vraagsteller:
Bedankt voor uw reactie. Inmiddels heb ik contact gehad met de consumentenbond van de dealer en daarvan heb ik de foto's van de laptop per mail ontvangen. Foto's zijn gemaakt door ACER. Op 1 van de foto's zie ik nog wat schade aan de buitenkant van mijn laptop, wat eigenlijk helemaal niet was toen ik mijn laptop naar de dealer heb gebracht. Ik was daar erg verrast over, eigenlijk negatief verrast en krijg nu het gevoel alsof er een oneerlijk spelletje wordt gespeeld. De verkoper bij de dealer die de laptop in ontvangst heeft genomen heeft de laptop geinspecteerd en alle zichtbare schade genoteerd. Dat was dus alleen het barstje in het scherm en nu komt deze schade erbij die ik dus voor het eerst op de foto zie. Dus nu wordt aangegeven dat het barstje in het scherm door mijn schuld is veroorzaakt en ik dus voor de reparatiekosten moet opdraaien.
Ik heb zelf geen idee waar die schade aan de buitenkant van de laptop door veroorzaakt is, maar de dealer zouden toch moeten kunnen aangeven of deze schade aanwezig was toen ze de laptop in ontvangst hebben genomen?

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet,

L.
 
Antwoord Beheerder:
Dag,

De verkoper laten bevestigen naar U en Acer dat die schade NIET aanwezig was bij het afgeven door u.

Dergelijke schade kan door transport zijn ontstaan natuurlijk.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Laptops:
Gebruikte LaptopsLaptop Onderdelen


Gerelateerde vragen aan reparatie scherm in de garantieperiode:

Van wie zijn nu de uitzendrechten van het voetbal?
      [Gesteld in Sportrecht]
2009-12-02 20:49:21
welk recht heb ik als kind inspraak en inzage
      [Gesteld in Familierecht]
2011-10-04 21:22:47
in verpleeghuis. haar eigen huis verkoop/verhuur
      [Gesteld in Belastingrecht]
2010-07-11 15:38:54
flora en faunawet cointra bomenverordordening
      [Gesteld in Vleermuizen]
2010-05-28 13:25:16
bouwen in een gebied waar vleermuizen leven
      [Gesteld in Vleermuizen]
2010-09-23 15:11:05

Gemiddelde score Laptops: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • kunst expertise
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257441
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+