Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness » Gewichtstraining & Bodybuilding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding en krijg online een antwoord van de specialist in Gewichtstraining & Bodybuilding

Zelf een vraag over Gewichtstraining & Bodybuilding? Klik hier.
Meer vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding.
De huidige beheerder van de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding:
Naam: Joy
Bedrijf: Njoyfitness
Reactiesnelheid: 48 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Joy vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via RSS. Klik hier.
RSS over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website?Vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via E-mail. Klik hier.

ik wil graag meer spiermassa krijgen en aankomen

[Gesteld op: 21-01-2010]

Toelichting:
hallo, ik ben maik-15 jaar-1,65 lang-53 kilo-man

ik ben redelijk dun en ik heb al wel een klein beetje buikspieren, ik zou graag meer spiermassa willen krijgen en daardoor moet ik wat aankomen.
ik doe op maandag, woensdag en vrijdag ochtendkrante, en ik zit op zwemmen, dat doe ik op zaterdag morgen(soms zaterdag middag een wedstrijd).
zou u mij wat advies willen geven en evt. een eet/train programma op willen stellen?

Mvg Maik
Antwoord:
Je bent nog volop in de groei. Dus nu aan bodybuilding gaan doen, want dat is het in feite, is zeer onverstandig. Gewoon fitness mag, maar wel aangepast aan het feit dat je nog in de groei bent. Daar krijg je niet echt veel spiermassa van, maar je zult het wel kunnen zien.
De enig goede plek om aan fitness te doen is een fitnesscentrum, maar dan loop je tegen het probleem aan: mag ik daar al komen trainen? Punt is namelijk dat veel fitnesscentra een leeftijdgrens hebben van minimaal 16 jaar.
Dus blijft er weinig anders over dan thuis wat te doen.
Dat zou dan het volgende kunnen zijn:
Buik:
1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Vervolgens hetzelfde aan de andere kant.
Doe dit één tot drie keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

Doe hierna nog tot 100 situps.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Borst:
1. Opdrukken.
10 x 10 keer.

2. Houdt je handen vlak voor je borst tegen elkaar. Draai één hand om zodat je vingers naar je toe wijzen. Nu zitten de onderarmen als het ware tegenover elkaar. Druk nu zo hard als je kunt je handen tegen elkaar. Houdt dat 15 seconden vol. Doe dit in totaal 5 á 6 keer.

3. Laat je handen nu zakken tot navelhoogte en doe hetzelfde nog eens 5 a 6 keer.

Schouders:
1. Doe hetzelfde, maar nu met je handen ter hoogte van je voorhoofd.
Nogmaals, maar nu met je handen boven je hoofd.
Houdt je handen ter hoogte van je navel en haak je handen nu in elkaar. Trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel af door dan de ene hand boven te houden, vervolgens de andere.

Biceps en triceps:
1. Houdt je ene hand voor je buik alsof er iets op die hand ligt.
Leg je andere hand erop.
Duw nu met de boven liggende hand de andere naar beneden, maar probeer die hand tegen te houden. Je drukt dus beide handen zo hard mogelijk op elkaar. Hou die druk vast en beweeg beide handen nu op en neer, zo ver als je kunt. Doe dit 30 keer.
Vervolgens draai je je handen om en doe hetzelfde nog eens.
op deze manier pak je je biceps, maar, ook belangrijk voor steviger bovenarmen, je triceps.

Rug:
1. Optrekken, zowel met de handen smal (duimen naar buiten) en breed (duimen naar binnen).
10 x 10 keer.

2. Haak je nu je handen voor je borst in elkaar en trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel je handen om.

Voor de oefeningen anders dan opdrukken en optrekken geldt: houdt dat 15 seconden vol. Doe elke oefening in totaal 5 á 6 keer.

Benen:
Kniebuigen.
10 x 10 keer.

Algemeen:
Doe dit om de dag.
Hou er ook rekening mee dat je dit maanden moet volhouden!

Je mag dit 2 x per week doen en echt niet meer!
Dan loopt je groei echt geen gevaar.


Wat je eten betreft: zolang je maar gezond en voldoende eet is het goed. Misschien wat meer eiwitten, maar een voedingschema is meer iets voor wedstrijdbodybuilders.
Ook belangrijk is dat je zorgt voor ruim voldoende slaap, minimaal 8 uur, meer is beter.
 
Reactie vraagsteller:
bedankt voor het antwoord!

ik snap 1 ding niet,
u zegt:Doe dit om de dag.
Hou er ook rekening mee dat je dit maanden moet volhouden!
dan doe ik het bijv. op maandag, woensdag, vrijdag en zondag.
maar u zegt ook:Je mag dit 2 x per week doen en echt niet meer!

moet ik het dus vier keer doen om de dag of maar 2 keer.

Mvg Maik
 
Antwoord Beheerder:
Dat komt omdat ik een deel van het antwoord heb gekopieerd en geplakt.
Voor jou geldt dat je dit maar 2 maal per week mag doen.
Excuses voor de verwarring.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan ik wil graag meer spiermassa krijgen en aankomen:

Hoe kom ik van mijn dikke en slappe buik af?
      [Gesteld in Afvallen-Gelderland]
2014-05-22 20:23:27
Ik heb een aankomstlijst van 0,5 k per week nodig?
      [Gesteld in DiŰtetiek]
2012-01-28 14:19:56
eten en bewegen
      [Gesteld in DiŰtetiek]
2014-02-26 23:55:26
Hoe kan ik aankomen?
      [Gesteld in DiŰtetiek]
2010-09-12 22:49:34
aankomen in korte tijd mogelijk?
      [Gesteld in DiŰtetiek]
2010-11-12 12:33:50

Gemiddelde score Gewichtstraining & Bodybuilding: 8.9 (102x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+