Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Hulp nodig wat betreft spiergroei.

[Gesteld op: 19-01-2010]

Toelichting:
Hallo, mijn naam is Robin. Ik ben pas 15 jaar geworden en heb wat hulp/informatie nodig wat betreft spiergroei. Even ter informatie: ik ben iets langer dan 1.80 m en weeg zo'n 67-68 kg. Ik doe nu bijna zo'n 5 maanden aan fitness. Ik ga 1x per week. Het probleem is dat ik vind zelf dat het wat rommelig gaat. Ik eet niet heel ongezond, maar dit kan zeker veel beter. En bovenal meer. Ik kom ook niet snel aan, hoe veel ik ook eet. Ik heb gelezen dat vooral goed eten belangrijk is voor spiergroei. Ik wil nou niet gaan haasten, maar wil vooral duidelijkheid en de juiste weg aangewezen krijgen naar een mooi, gespierd lichaam. Wanneer ik fitness, loop ik eerst 10 minuten hard om op te warmen. Daarna ga ik aan de slag met krachttraining. Dan train ik onder andere mijn borst, armen, buik, rug, schouders en zo nu en dan mijn benen. Ik neem al wel kleine vorderingen waar. Maar die zijn niet hel zichtbaar. Ik ben van plan 2 of 3 keer per week naar de sportschool te gaan. Dan zou ik namelijk alles beter kunnen verdelen, en beter kunnen trainen. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik veel dingen in dat ene uurtje prop. Dan zou ik wel graag een goede verdeling van de spieren willen krijgen. Daarmee bedoel ik dus de ene dag bijvoorbeeld mijn borst, de 2e niet en dan eventueel de 3e dag wel, maar dan van elke spier dus. Graag zou ik ook een voedselschema krijgen van u of een verwijzing naar een site met daarop de informatie die ik daarvoor nodig heb. Zou ik trouwens nog veel moeten aankomen, of weet u dat niet? Ik ben niet dik, maar ook niet graatmager. Ik heb een dun vetlaagje. Ik weet dat het een kwestie is van geduld, zeker op mijn leeftijd. Maar ik heb echt adviezen nodig van u. Ik ben iemand die graag overzicht heeft op zaken zoals deze. Als ik dan dat gode overzicht heb, weet ik waar ik aan toe ben en wat ik anders moet doen. Als u nog vragen heeft om mij de benodigde informatie te geven, vraagt u het maar.

Ik zal het erg waarderen als ik wat duidelijkheid zou kunnen krijgen.

Met vriendelijke groet,

Robin.
Antwoord:
Ik denk dat je leeftijd je grootste probleem is. Je bent net 15, en dan wil je lichaam eerder in lengte dan in volume (spieren) groeien. Maar stug volhouden, dan lukt het wel.
Overigens kun je van 1 maal per week niet veel verwachten. De tijd tussen 2 trainingen is dan namelijk zó lang dat het effect van de vorige training bij de volgende nagenoeg verdwenen is. Ik adviseer om er 3 maal per week van te maken en dan dit schema te doen:
Dag 1:
Borst (4 oefeningen)
Schouders (3 oefeningen)
Biceps (3 oefeningen)
Benen (4 oefeningen: leg extensions, leg curl, leg press/squatten en kuiten)

Dag 2:
Rug (4 oefeningen)
Triceps (3 oefeningen)
Schouders (3 oefeningen)
Benen (4 oefeningen: leg extensions, leg curl, leg press/squatten en kuiten)

Dag 3:
Borst (4 oefeningen)
Rug (4 oefeningen)
Tricpes (3 oefeningen)
Biceps (3 oefeneningen)

Dit kun je in ongeveer een uur doen op elke trainingsdag.
Doe elke trainingsdag wel je buikspieren.

Eten is erg belangrijk: eiwitten voor spieropbouw en koolhydraten voor de energie.
Een dun laagje vet is verder gewoon gezond, zonder heeft je lichaam geen reserve-energie en is dan vrij kwetsbaar.
Eet zeker 3 maal per dag, dus sla het ontbijt zeker nooit over!

Een specifiek voedingschema is meer voor wedstrijdbodybuilders. Voor jou is belangrijk dat je ruim voldoende binnenkrijgt, met vooral extra aandacht voor eiwitten die belangrijk zijn voor je spieropbouw. Je kunt die eiwitten met je voeding proberen binnen te krijgen maar dat is lastig. Makkelijker kun je dat doen door eiwitshakes te nemen. Die maak je met poeder dat je bij goed sportzaken en -scholen kunt kopen. Is ook verkrijgbaar in diverse smaken en erg lekker. Je kunt het ook kopen via MDY. Ga dan even naar mijn website en klik op de link naar de MDY-shop. Registreer je dan even gratis en plaats je bestelling. Vermeld daarbij deze code: TM0306 (nuldrienulzes).
Je krijgt dan 5% korting op de bestelling en je betaalt dan ook geen verzendkosten.

Opmerkingen algemeen:
Voer de oefeningen uit in 3 sets van 8 keer en gebruik gewichten waarmee je de laatste herhalingen van de laatste set nog nèt kunt halen.
Werk elke spiergroep eerst helemaal af voor je met de volgende begint.
Zorg dat er steeds een dag rust zit tussen 2 trainingsdagen.

Voor verdere vragen kun je altijd hier terecht.
 
Reactie vraagsteller:
Heel erg bedankt! Hiermee heb ik de duidelijkheid die ik (voorlopig) nodig heb.
Als ik in de toekomst nog vragen heb, zal ik die zeker hier gaan stellen. Een 10 als waardering!
 
Antwoord Beheerder:
Graag gedaan! En dankjewel!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Hulp nodig wat betreft spiergroei.:

Wat gebeurt er in of met je lichaam door leukemie
      [Gesteld in Leukemie]
2007-02-27 18:33:46
kan u iets over de brandweerauto vertellen
      [Gesteld in Brandweer]
2009-11-08 14:10:21
Van wie zijn nu de uitzendrechten van het voetbal?
      [Gesteld in Sportrecht]
2009-12-02 20:49:21
Buitenlandse partner naar Nederland halen.
      [Gesteld in Vreemdelingenrecht]
2012-01-29 17:15:16
Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+