Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness » Gewichtstraining & Bodybuilding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding en krijg online een antwoord van de specialist in Gewichtstraining & Bodybuilding

Zelf een vraag over Gewichtstraining & Bodybuilding? Klik hier.
Meer vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding.
De huidige beheerder van de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding:
Naam: Joy
Bedrijf: Njoyfitness
Reactiesnelheid: 48 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Joy vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via RSS. Klik hier.
RSS over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website?Vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via E-mail. Klik hier.

Thuis trainen & voeding??

[Gesteld op: 13-01-2010]

Toelichting:
hoi, ik ben sander,man, 17 jaar, 1.85 meter en weeg 62 kilo. ik ben al zo'n 6 maanden bezig met fitness, 2x in de week, en weet dat ik hiermee weinig resultaat behaal. ik heb nu ervaring opgebouwd met de oefeningen, en wil daarom nu ook thuis gaan trainen.

mijn vraag is dus: wat voor oefeningen kan ik het beste doen (wil borst, buik, zijkant buit & rug) en hoevaak moet ik deze oefeningen per week doen?

ik hoor verschillende berichten over dat je niet 2 dagen hetzelfde mag trainen, klopt dat?

ook had ik gelijk nog een vraagje over m'n voeding. ik eet vrij gezond, en hoef me over vetpercentage niet druk te maken (6,5% nu..) maar ik zit er wel mee dat iedereen vertelt dat het nodig is om veel eiwitten binnen te krijgen, maar aangezien ik geen eieren lust weet ik niet wat voor voeding ik dan moet hebben. zou u mij daar misschien wat voorbeelden van kunnen geven? of een site waar ik hier meer over kan vinden (zoals een eetschema of iets dergelijks)\\

Alvast heeel erg bedankt!

Gr, Sander
Antwoord:
mijn vraag is dus: wat voor oefeningen kan ik het beste doen (wil borst, buik, zijkant buit & rug) en hoevaak moet ik deze oefeningen per week doen?

Antwoord:
Een mooi schema is dit:

BORST:               ;            Bankdrukken

               ;                        Schuine bankdrukken

               ;                        Flies (of Pec-Deck)

==============================================

SCHOUDERS:                 Nekdrukken/Dumbell drukken

                                       Lateral raises

                                       Upright row

==============================================

TRICEPS:               ;           Latpulley pushdown

               ;                          Idem, met klosjes

               ;                          Triceps extension

==============================================

RUG:               ;                  Latpulley breed naar de nek

               ;                          Latpulley breed naar de borst

               ;                          Latpulley smal naar de borst

               ;                          Hyperextension

==============================================

BICEPS:                     ;     Scott curl

               ;                         Halter curl

                                       Concentration curl

==============================================

BENEN:               ;         Leg extension

               ;                      Leg curl

               ;                      Leg press

                                    Kuiten


Buik:

1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of inje nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Vervolgens hetzelfde aan de andere kant.
Doe dit één tot drie keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Algemeen:
Je kunt, als je het schema in 2 delen splitst, alles 3 maal per week trainen: dat is ideaal.

ik hoor verschillende berichten over dat je niet 2 dagen hetzelfde mag trainen, klopt dat?

Antwoord:
Dat klopt. je mag wel elke dag trainen, maar dan zou je het schema in 2 delen moete splitsen. Spieren/spiergroepen hebben die dag rust echt nodig om te herstellen en te groeien. negeer je dat, dan loop je het risico op blessures door overbelasting en, belangrijker voor jou, je spieren krijgen minder kans te groeien.

ook had ik gelijk nog een vraagje over m'n voeding. ik eet vrij gezond, en hoef me over vetpercentage niet druk te maken (6,5% nu..) maar ik zit er wel mee dat iedereen vertelt dat het nodig is om veel eiwitten binnen te krijgen, maar aangezien ik geen eieren lust weet ik niet wat voor voeding ik dan moet hebben. zou u mij daar misschien wat voorbeelden van kunnen geven? of een site waar ik hier meer over kan vinden (zoals een eetschema of iets dergelijks)

Antwoord:
gezond en verstandig eten is het belangrijkste. dat je geen eieren lust is geen probleem. alle benodigde eiwitten uit je voeding halen is bijna geen optie. je kunt dan beter kiezen voor eiwitshakes: die zijn ook nog erg lekker. Het poeder is te koop bij veel sportscholen en sportzaken. Je kunt het ook bestellen bij MDY. Ga dan even naar mijn website waar de link naar MDY staat. Registreer je daar gratis en plaats je bestelling. Gebruik dan de code TM0306 (nuldrienulzes). Je krijgt dan 5% korting en hoeft geen verzendkosten te betalen. Kassa!
Als je elke dag 2 tot 3 shakes neemt dan krijg je voldoende eiwitten binnen.

Succes!



 
Reactie vraagsteller:
heel erg bedankt voor het snelle antwoord.
er blijft voor mij nu nog 1 vraag open. dit doordat ik na wat rondzoeken die shakes toch wel erg prijzig vind om zomaar te halen voor thuistrainen (ben net 17, niet egt een goed inkomen ook..)

wat zijn nou producten/ gerechten waar veel eiwitten inzitten en die ook goed voor je zijn?

alvast bedankt! Gr, Sander
 
Antwoord Beheerder:
Kijk hier maar eens:
http://sportfoodsupport.websitemaker.nl/voedingenteamsport/793785
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Thuis trainen & voeding??:

Hoeveel moet een kitten wegen?
      [Gesteld in Kattenvoeding]
2009-09-19 15:04:15
MIJN KITTEN WIL HAAST NIET ETEN EN DRINKEN
      [Gesteld in Kattenvoeding]
2009-09-20 13:20:01
Mijn kat heeft kattenaids
      [Gesteld in Kattenvoeding]
2009-09-24 20:32:12
Voeding Sphinx Royal Canin Hair en Skin
      [Gesteld in Kattenvoeding]
2009-09-27 12:38:42
Is Whiskas zo slecht voor de kat (wordt beweerd)
      [Gesteld in Kattenvoeding]
2009-10-05 13:48:48

Gemiddelde score Gewichtstraining & Bodybuilding: 8.9 (102x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+