Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Afvallen door hardlopen? Spiermassa kweken?

[Gesteld op: 04-01-2010]

Toelichting:
Tom, 1.81 m, 77 kg, 20 jaar.
Ik zou graag een beetje af willen vallen en ook maar een beetje spiermassa willen kweken. Ik weet dat ik twee tegenovergestelde dingen wil maar ik hoop het toch te kunnen combineren.

Wat ik (bijna) elke ochtend doe om af te vallen is hardlopen. Ik loop eerst tot ik niet meer kan en na een stukje rustig lopen doe ik ongeveer de helft van de eerste afstand. Zou ik hier voldoende mee afvallen als ik een normaal eetpatroon volg?

Tegelijkertijd zou ik wat oefeningen willen doen om spiermassa te kweken. Ik weet dat de goede oefening zijn; borst-buik-arm-schouder-rug-benen. En ik weet ook dat veel mensen een persoonlijk schema vragen, ik weet alleen niet wat het beste zou zijn voor mezelf omdat ik ook vaak hardloop en hoe dat zo goed mogelijk te combineren. Enige tips voor een schema of hoe vaak te trainen (ik hoef geen opgeblazen gorilla te worden, wil er gewoon iets beter uit zien en me gezond voelen)?
Alvast bedankt.
Antwoord:
Overschat het effect van hardlopen om af te vallen niet. Het is al bij al maar weinig. Maar voor je conditie is het uiteraard goed.

Om wat aan je spieren te doen, en ik neem aan dat je dit thuis wilt doen, kun je het volgende doen:

Spierversterkende oefeningen:
Borst:
1. Opdrukken.
10 x 10 keer.

Opmerking: begin met een paar keer, en dat 3 maal herhalen. Net zo lang tot je 3 x 10 keer kunt. Pas daarna ga je naar 4 x 10 keer, en als dat lukt naar 5 x 10 keer. En zo verder tot je 10 x 10 keer kunt. Ook hier geldt: rustig opbouwen.

2. Houdt je handen vlak voor je borst tegen elkaar. Draai één hand om zodat je vingers naar je toe wijzen. Nu zitten de onderarmen als het ware tegenover elkaar. Druk nu zo hard als je kunt je handen tegen elkaar. Houdt dat 15 seconden vol. Doe dit in totaal 5 á 6 keer.

3. Laat je handen nu zakken tot navelhoogte en doe hetzelfde nog eens 5 a 6 keer.

Schouders:
1. Doe hetzelfde, maar nu met je handen ter hoogte van je voorhoofd.
Nogmaals, maar nu met je handen boven je hoofd.
Houdt je handen ter hoogte van je navel en haak je handen nu in elkaar. Trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel af door dan de ene hand boven te houden, vervolgens de andere.

Biceps en triceps:
1. Houdt je ene hand voor je buik alsof er iets op die hand ligt.
Leg je andere hand erop.
Duw nu met de boven liggende hand de andere naar beneden, maar probeer die hand tegen te houden. Je drukt dus beide handen zo hard mogelijk op elkaar. Hou die druk vast en beweeg beide handen nu op en neer, zo ver als je kunt. Doe dit 30 keer.
Vervolgens draai je je handen om en doe hetzelfde nog eens.
op deze manier pak je je biceps, maar, ook belangrijk voor steviger bovenarmen, je triceps.

Rug:
1. Optrekken, zowel met de handen smal (duimen naar buiten) en breed (duimen naar binnen).
10 x 10 keer.

2. Haak je nu je handen voor je borst in elkaar en trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel je handen om.

Voor de oefeningen anders dan opdrukken en optrekken geldt: houdt dat 15 seconden vol. Doe elke oefening in totaal 5 á 6 keer.

Benen:
Kniebuigen.
10 x 10 keer.

Opmerking: begin met een paar keer, en dat 3 maal herhalen. Net zo lang tot je 3 x 10 keer kunt. Pas daarna ga je naar 4 x 10 keer, en als dat lukt naar 5 x 10 keer. En zo verder tot je 10 x 10 keer kunt. Ook hier geldt: rustig opbouwen.

Algemeen:
Doe dit om de dag.
Hou er ook rekening mee dat je dit maanden moet volhouden!
Verder kun je gewoon blijven hardlopen. Je hoeft dus geen rekening te houden met bovenstaande oefeningen, al zou ik op de dag dat je ze doet iets minder voor je benen doen.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Afvallen door hardlopen? Spiermassa kweken?:

wat te doen met knieblessure
      [Gesteld in EHBO]
2009-09-13 11:18:06
suna
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2010-06-08 19:58:11
Hoe het best afvallen d.m.v. hardlopen?
      [Gesteld in Afvallen-Zuid Holland]
2010-03-04 21:55:12
Zeer pijnlijke kuiten tijdens hardlopen
      [Gesteld in Fysiotherapie]
2013-05-01 13:31:03
Kan je aankomen Ún hardlopen?
      [Gesteld in Hardlopen]
2009-03-06 15:39:50

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+