Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Debiteurenbeheer
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Debiteurenbeheer en krijg online een antwoord van de specialist in Debiteurenbeheer

Zelf een vraag over Debiteurenbeheer? Klik hier.
Meer vragen over Debiteurenbeheer.
De huidige beheerder van de rubriek Debiteurenbeheer:
Naam: Geert leusman
Bedrijf: St.bureau voor schuldenpreventie
Reactiesnelheid: 116 uur
Waardering: 7.5 (van max. 10)
Meer informatie over Geert leusman vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DebiteurenbeheerVragen over Debiteurenbeheer via RSS. Klik hier.
RSS over Debiteurenbeheer op jouw website?Vragen over Debiteurenbeheer op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DebiteurenbeheerVragen over Debiteurenbeheer via E-mail. Klik hier.

Rekening accountant

[Gesteld op: 16-12-2009]

Toelichting:
Omdat ik pas een eenmanszaak ben begonnen ben ik op advies van derden bij accountent kantoor Heres in Vriescheloo terecht gekomen. De medewerkster was zeer klant onvriendelijk en discrimineerde behoorlijk. Mevrouw had het steeds over buitenlanders en dat daar zoveel fraude mee werd gepleegd. Omdat ik van marokkaanse afkomt ben moest ik ter verrificatie wel even mijn sofinummer opnoemen (terwijl mevrouw deze voor zich had liggen) Om een lang verhaal kort te maken was het in het begin totaal geen plezierig gesprek en voelde mij zeer beledigd. Later praate de vrouw op een andere toon en heeft in 2 drukken op de knop even een loonberekening voor mij gemaakt en heeft een aanmelding loonheffing gedaan. verder heeft ze wat uitleg gegeven en ik ben er een uurtje geweest.
Later dacht ik eens na over ons gesprek en voelde mij toch zeer gedriscimineerd. Ik heb netjes gebeld en verteld dat het niet klikte en dat ik van de samenwerking af wou zien.
Een dag later kreeg ik een rekening van 148 euro incl BTW gepresenteerd!
Uiteraard heb ik gelijk haar baas opgebeld, maar aangezien het bedrijfje maar 1 medewerkster heeft en alle opmerkingen ontkenden, had ik daar totaal ongelijk mee, alsdus de eigenaar. De eigenaar van het kantoor vertelde mij dat ik verplicht was de rekening te betalen.
Alle rare opmerkingen ontkende de medewerkster natuurlijk glashard.
Ben ik echt verplicht om deze rekening te betalen? 148 euro (incl) voor een uurtje beledigd worden en wat simpele computerwerkzaamheden (wat nog geen 5 minuten heeft geduurd)?
Met deze mensen valt niet meer te overleggen en zijn totaal niet voor rede vatbaar.
Precies in rekening gebracht volgens hun is:
* invullen formulier voor aanmelding loonheffing
* maken van 2 loonberekeningen
* maken arbeidsovereenkomst
* mondeling uitleg
Op papier lijkt dit heel veel maar in werkelijkheid was het nog geen 10 minuten werk. Direct nadat ik thuis kwam heb ik alles afgezegd. Dit werd mij niet in dank afgenomen, en deze rekening lijkt wel een soort.... schop onder je kont.
Kan ik hier iets tegen doen?
Op de rekening staat binnen 14 dagen betalen, maar ik ben het hier totaal niet mee eens. Een bedrijf kan toch niet zomaar zo'n som geld vragen? Als ik wel klant was geworden had het mij 900 euro per jaar gekost. Dan kunnen ze nu toch niet zomaar omdat zij mij nog even een schop na willen geven een rekening van 148 euro (incl btw) opleggen? Wat zijn mijn rechten hierin?
Antwoord:

Geachte heer, mevrouw,

Aangezien ik sinds vandaag de beheerder ben kon ik uw vraag niet eerder beantwoorden. De factuur die u ontving voor de werkzaamheden zult u inderdaad moeten betalen. De medewerkster heeft (ondanks twee drukken op de knop) een loonberekening voor u gemaakt. De wijze van behandeling c.q. de opmerkingen die aan u zijn gedaan staan los van de arbeid die is verricht.
Ondanks uw frustatie tenaanzien van discriminatie kan ik alleen adviseren om bij een volgende opdracht een ander accountenskantoor in de arm te nemen.

Met vriendelijke groet,

Kees van Belle


 

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Debiteurenbeheer:
Creditmanagement


Gerelateerde vragen aan Rekening accountant:

accountant aansprakelijk stellen
      [Gesteld in Accountancy]
2011-04-15 14:35:49
objectiviteit accountant
      [Gesteld in Accountancy]
2012-12-17 11:50:29
Accountant aansprakelijk stellen
      [Gesteld in Aansprakelijkheidsrecht]
2015-09-13 13:43:09
grootboekkaarten van de accountant halen
      [Gesteld in Administratie]
2015-09-25 15:52:47
rekening accountant
      [Gesteld in Accountancy]
2010-01-20 13:28:32

Gemiddelde score Debiteurenbeheer: 7.5 (2x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Ad Appel
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  258135
    Beheerders:  1029

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+