Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Zakelijke Dienstverlening en krijg online een antwoord van de specialist in Zakelijke Dienstverlening

Zelf een vraag over Zakelijke Dienstverlening? Klik hier.
Meer vragen over Zakelijke Dienstverlening.
De huidige beheerder van de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via RSS. Klik hier.
RSS over Zakelijke Dienstverlening op jouw website?Vragen over Zakelijke Dienstverlening op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via E-mail. Klik hier.

Waar kan ik terrecht

[Gesteld op: 16-12-2009]

Toelichting:
In 2002 ben ik met mijn vader een VOF begonnen. sinds 2006 zijn wij op initiatief van mijn vader overgegaan naar een andere boekhouder. Naar mijn weten werd door deze boekhouder de belastingaangiften geregeld en de boekhouding. Op een gegeven moment kreeg ik door dat er sinds 2006 totaal niets is gedaan aan de administratie, en geen aangiftes zijn gedaan, noor nalatendheid van mijn vader.
Als er een aanmaning binnenkwam, zei mijn vader dat het een fout was van desbetreffende instantie, en dat alles geregeld was
We zitten nu met belastingschulden. en ik heb geen overzicht wat er nog meer aan schulden is omdat mijn vader geen inzicht geeft, en voor een deel geen inzicht kan geven omdat de boekhouder de administratie niet vrij wil geven, omdat blijkt dat daar ook nog een bedrag open staat. Ik wil graag uit de V.o.f. stappen en zelf verder gaan. Maar eerst moet alle administratie worden uitgezocht en bijgewerkt. Op dit moment zitten we in een financiŰle crisis situatie, waar kan ik terrecht voor hulp?
Antwoord:

Een bijzondere situatie; bij een VOF moet jaarlijks een jaarrekening worden opgesteld, die door beide vennoten ter goedkeuring wordt ondertekend. Deze jaarrekening is de basis voor de aangifte inkomstenbelasting. Als er sinds 2006 niets aan de boekhouding is gedaan dan had u dat toch al in 2007 kunnen constateren doordat u geen jaarrekening kreeg?
En u moet jaarlijks een aangifte inkomstenbelasting indienen. Heeft u geen aanmaningen ontvangen? Heeft de nieuwe boekhouder niet naar uw stukken (o.a. hypotheekrente) gevraagd om de aangifte in te kunnen dienen? Hij had dat moeten doen, dus het lijkt er op dat de boekhouder niet voldaan heeft aan zijn zorgplicht. Vreemd ook dat hij stelt dat er nog rekeningen open staan, terwijl u zegt dat hij vanaf zijn eerste jaar (2006) niets aan de administratie heeft gedaan.

Hoe lost u dit op? U moet zelf met de boekhouder in overleg om te kijken hoe zo snel mogelijk de jaarrekeningen vanaf 2006 kunnen worden opgesteld, en uw belastingaangiften kunnen worden ingediend. Daarnaast moet u direct met de belastingdienst in overleg om uitstel te krijgen. Als u daarbij termijnen afspreekt waarbinnen ze de aangiftes zullen ontvangen zal men daarbij best bereid zijn. In uw situatie is het raadzaam om hierbij een accountant in te schakelen. Deze kan meekijken met de boekhouder om de problemen snel op te lossen, en bemiddelen bij de belastingdienst. Maar een accountant kost geld, en aangezien u in een financiele crisis zit zal u het dus toch zelf moeten regelen. Succes!

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Administratieve Diensten
Bedrijfsautomatisering
Bedrijfsfusie
Bedrijfsoverdracht
Bedrijfsovername
Bedrijfstransacties
Bedrijfsverhuizing
Bedrijfsvoering
Conflictbemiddeling
Cursussen & Opleidingen
Debiteurenbeheer
Entertainment
Evenementenorganisatie
Financieel
Flora & Fauna
Fusies & Overnames
Gezondheidszorg
Juridisch
Juridische Splitsingen
Kinderopvang
Marketing
Mediation
Ondernemingsrecht
Onroerend Goed
Ontwerp
Secretarieel
Trainingsacteurs
Vennootschapsstructuren
Vertalen


Gerelateerde vragen aan Waar kan ik terrecht:

beslaglegging op loon van mijn vriend.
      [Gesteld in schulden & inkomen]
2008-08-23 10:22:44
wat moet ik nu doen'? wat zijn mijn rechten?
      [Gesteld in Familierecht]
2010-11-15 01:49:50
Inhouden salaris i.v.m. opleiding
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Utrecht]
2011-03-21 14:29:17
Kan ik iemand voor laster en smaad aanklagen
      [Gesteld in Jurist-Zuid Holland]
2012-09-28 14:56:53
Heeft mijn zus, 33 jaar RETT? 2
      [Gesteld in Autisme]
2007-07-17 09:56:32

Gemiddelde score Zakelijke Dienstverlening: 9.0 (897x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257267
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+