Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Spellen » Kaartspellen » Bridge
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Bridge en krijg online een antwoord van de specialist in Bridge

Zelf een vraag over Bridge? Klik hier.
Meer vragen over Bridge.
De huidige beheerder van de rubriek Bridge:
Naam: Ron Jedema
Bedrijf: Dekker bridge reizen
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 9.3 (van max. 10)
Meer informatie over Ron Jedema vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over BridgeVragen over Bridge via RSS. Klik hier.
RSS over Bridge op jouw website?Vragen over Bridge op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over BridgeVragen over Bridge via E-mail. Klik hier.

bridge

[Gesteld op: 13-11-2009]

Toelichting:
hallo, ik zit west, heb 17 punten , een zeskaart klaver en ik bied 1 klaver, noord bied 1 schoppen , mijn partner past, zuid past ook, ik bied 1 sans
met een twee kaart schoppen. noord is des duivels op mij, roept de arbitrage, die zegt dat ik mag bieden wat ik wil, maar het was verstandiger geweest om het niet te doen omdat ik geen dekking in de schoppen had.
het werd er uiteraard niet gezelliger op
heb ik echt een misdaad begaan ?
eerlijk zeggen hoor. groeten, susan
Antwoord:

Hallo Susan,

Inderdaad, als je SA biedt nadat de tegenpartij een kleur heeft geboden, dan is het verstandig dat je een dekking in die kleur hebt. Als je dat niet hebt zit je met een probleem. Zij mogen starten en natuurlijk starten ze met schoppen en voordat je het weet ben je minstens 5 slagen kwijt. Dat is één.

Dat de tegenstander kwaad wordt is zijn probleem. Jij mag bieden wat je wilt en zolang je partner ook denkt dat je een schoppendekking hebt, overtreed je geen enkele regel. Dat de tegenstander nu niet met schoppen start omdat hij denkt dat je een dekking hebt, is zijn inschatting en daarvoor ben jij niet verantwoordelijk.

Ik neem aan dat je nu die 1SA maakte, terwijl bij een schoppenstart je 1 of 2 down was gegaan. Jammer maar helaas. Jij bent niet verantwoordelijk voor de stommiteiten van de tegenstander en dus kan hij alleen kwaad zijn op zichzelf.

Wordt er dan geen spelregel overtreden? Jazeker wel!! Noord heeft artikel 74 van de spelregels overtreden: elke speler dient zich te allen tijde hoffelijk te gedragen tegeover partner en tegenstanders. Hij verdient een vermaning te krijgen van de arbiter en bij herhaling een procedurele straf. je verlies accepteren hoort ook bij brdige.

Succes!

 

Beantwoord door:
Ron Jedema
profielpagina


Gerelateerde vragen aan bridge:

voorbereidend klaveren
      [Gesteld in Bridge]
2009-03-03 18:26:44
Oost controleert.
      [Gesteld in Bridge]
2011-10-20 14:45:46
Aankoop camera voor beginner
      [Gesteld in Amateur fotografie]
2012-04-02 19:05:39
voorbereidend klaveren hoe werkt dat ?
      [Gesteld in Bridge]
2012-12-08 19:54:12
Informatiedoublet
      [Gesteld in Bridge]
2015-08-21 17:14:40

Gemiddelde score Bridge: 9.3 (1164x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+