Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Advocaten » Aansprakelijkheidsrecht
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Aansprakelijkheidsrecht en krijg online een antwoord van de specialist in Aansprakelijkheidsrecht

Zelf een vraag over Aansprakelijkheidsrecht? Klik hier.
Meer vragen over Aansprakelijkheidsrecht.
De huidige beheerder van de rubriek Aansprakelijkheidsrecht:
Naam: Edgard Bogers
Bedrijf: Tact letselschade-juridisch advies-coaching
Reactiesnelheid: 30 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Edgard Bogers vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over AansprakelijkheidsrechtVragen over Aansprakelijkheidsrecht via RSS. Klik hier.
RSS over Aansprakelijkheidsrecht op jouw website?Vragen over Aansprakelijkheidsrecht op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over AansprakelijkheidsrechtVragen over Aansprakelijkheidsrecht via E-mail. Klik hier.

Garage doet verkeerde diagnose en reparatie

[Gesteld op: 07-11-2009]

Toelichting:
Alvast bedankt voor uw tijd.

Ik heb mijn auto (nieuwstaat 2008) voor een kleine reparatie naar de dealer gebracht. Ze belden al snel om te zeggen dat de ventilator kapot was, dit vond ik raar omdat ik deze laatst zelf had vervangen (door een aanrijding). Ik met de (volgens hun kapotte) ventilator naar een andere garage op een zelfde type auto getest en wat blijkt de ventilator was 100% goed. Ik terug naar de eerste dealer en mijn oude ventilator laten terugplaatsen. Nu wil de eerste dealer mij toch voor de arbeidskosten laten opdraaien.

Tevens kwam ik erachter toen ik mijn auto wilde ophalen, want ik voelde nattigheid, dus ik deed de motorkap open en blijkt dus dat allerlei kappen en deksels kapot zijn en met ducktape zijn vastgezet. Ik was voordat ik naar de dealer was gegaan 30 min ervoor de auto APK laten keuren en deze APK keurder bevestigd (wat ik al wist) dat niks kapot was. Nu zegt de dealer dus dat zij ook niks kapot hebben gemaakt.

Wat kan ik met deze 2 kwesties doen? (moet ik de arbeidsloon betalen voor het vervangen van een werkend onderdeel?, en sta ik sterk als ik de dealer wil verhalen voor de kapotte kappen onder de motorkap?)

Alvast bedankt.
Antwoord:

U hebt een bewijsprobleem en doet zaken met onbetrouwbare garages. Als u wel de auto hebt maar nog niet betaald, dan zou ik een andere garage zoeken.

 
Reactie vraagsteller:
Bedankt voor uw antwoord.

De dealer die de verkeerde diagnose heeft gemaakt en waar ik dus in conflict mee ben is wel een onbetrouwbare garage maar ook de officiele VW dealer in mijn woonplaats dus het is niet zo maar een kleine zwarte garage oid. Ik heb de auto inmiddels wel terug en de rekening betaald maar onder protest (dat weten zij) en wil nu een klacht indienen.
 
Antwoord Beheerder:
Klacht kan bij de BOVAG, maar zijn ze wel aangesloten?
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Garage doet verkeerde diagnose en reparatie:

Constatering op late leeftijd mogelijk?
      [Gesteld in Autisme]
2006-12-27 20:30:56
Waar kunnen we diagnose Asperger laten stellen?
      [Gesteld in Autisme]
2007-11-29 20:49:13
"Diagnose" autisme
      [Gesteld in Geestelijke Stoornissen]
2010-01-28 22:00:49
hond plast & poept soms in de zetel
      [Gesteld in Hondengedrag]
2013-08-22 10:27:02
Wat te doen met jarloerse stiefzoon?
      [Gesteld in NLP]
2013-09-07 01:47:07

Gemiddelde score Aansprakelijkheidsrecht: 8.8 (125x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+