Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

wat is een goed schema voor mij om mee te trainen?

[Gesteld op: 05-11-2009]

Toelichting:
Hallo,
ik zal even me naam lengte enzo vertellen voordat ik de rest van de toelichting doe.
mijn voornaam is: jaap
Lengte: 1.80
Gewicht: 70Kg
Man
leeftijd 18
Ik zou graag willen weten wat voor mij een handig schema is om me aan te houden met trainen.
want ik zou graag meer spieren willen krijgen en wat breder worden.
ik heb volgens mij wel de lichaamsbouw ervoor.
want heb grote schouders. ben een beetje breed gebouwd.
en altijd als ik een poosje intensief bezig ben met sport. zie ik daarna al direct een sixpackje opkomen of worden me biceps groter.
maar als ik dan door ga met sporten gaan ze langzaam aan weer weg.( hardlopen,voetballen,opdrukken,push ups, soms gebruik ik ook dumbells)
komt dat dan omdat ik te intensief er mee bezig ben? of moet ik meer gaan eten als ik intensiefer ga sporten? en wat is een handig schema om me aan te houden?

mvg
Antwoord:
Door spieren intensief te trainen zullen ze direct al wat dikker worden. Door ze regelmatig intensief te trainen zullen ze groeien. Maar als je vervolgens allerlei sporten gaat doen waarbij uithoudingsvermogen belangrijker is dan kracht, zoals hardlopen en voetballen, zullen je spieren weer in volume afnemen, simpelweg omdat je lichaam er weinig mee kan. Je zult dus een verstandige combinatie van kracht - en duursport moeten kiezen.
D.w.z dat je minstens 2 maal per week aan krachttraining moet doen en op 2 andere dagen aan duursport (hardlopen, voetballen), steeds zorgend dat er 1 dag tussen de diverse trainingen zit.

Eten is altijd belangrijk. Zorg voor een gezond voedingspatroon, eventueel met wat meer eiwitten. Maar zeker ook het aandeel koolhydraten is belangrijk! Die zorgen voor de energie die je verbruikt bij je trainingen. Is die hoeveelheid energie onvoldoende dan zullen je spieren als brandstof gaan dienen, met als gevolg dat je spieren in volume afnemen.


Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan wat is een goed schema voor mij om mee te trainen?:

Is het goed om 5 dagen in een week te trainen?
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2009-10-13 11:17:23
Hoe vaak trainen?
      [Gesteld in Krachtsport]
2007-12-14 09:28:46
Goed trainingsschema of te veel?
      [Gesteld in Fitness]
2010-02-28 16:30:30
17, begonnen met fitnessen/gewichtstraining.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2010-10-08 20:40:36
is mijn trainingsschema goed?
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-23 22:38:44

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+