Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Facilitair
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Facilitair en krijg online een antwoord van de specialist in Facilitair

Zelf een vraag over Facilitair? Klik hier.
Meer vragen over Facilitair.

Beheerder worden?

De rubriek Facilitair heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Facilitair Klik hier.

RSS over FacilitairVragen over Facilitair via RSS. Klik hier.
RSS over Facilitair op jouw website?Vragen over Facilitair op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FacilitairVragen over Facilitair via E-mail. Klik hier.

Geschil afrekening servicekosten en verhoging

[Gesteld op: 03-11-2009]

Toelichting:
Sinds mijn woning is overgenomen door een andere woningcooperatie gebeuren er vreemde situaties. Vorig jaar was de eindafrekeing plotseling 480,- Aangegeven dat ik de facturen wilde zien en pas zou betalen als deze klopten met het genoemde bedrag. Na 4 maanden ( zonder enig bericht) ontving ik een brief dat er "´ets" niet klopte en dat dit bedrag uiteindelijk nog maar 160,- was. Zonder inzage in de fcaturen heb ik deze toen maar betaald. Dit jaar kwam weer de indafrekeing en blijkt het weer te gaan om een bedrag van 457,- vanwege de enorme stijging in stookkosten is collectief in het appartementencomplex) Tot grote verbazing van de overige bewoners want de winters zijn zachter geworden en in de zomermaanden kan er niet gestookt worden want dan gaan de verwamingen uit. Tevens werd het voorchot verhoogd met 40,- per maand. Een stijging van 40%. Direct weer de facturen p gevraagd en hier een maand op moeten wachten want de cooperatie moest deze opvragen bij de Vve. Hieruit blijkt dat alles compleet is behalve de rekeningen voor de stookkosten. Van januari 2008 t/m mei 2008 zijn deze overlegd. Levering gas en aparte facturen voor het transport. Ontvangst begin van de maand, betaling einde van de maand. Vanaf juni 2008 t/m december 2008 heeft de Vve de facturen niet en op basis van dit feit een reservering ingebouwd van 2850,- per maand. Op basis hiervan is dan de eindafrekeing en de verhoging ingesteld. Nu is mijn vraag, klopt dit? Hoe kan het dat de facturen van levering t/m mei 2008 wel te overleggen zijn en hierna niet meer? Als de verwamingen door de cooperatie in de zomermaanden worden afgesloten waarom dan wel een bedrag van levering in de reservering? Bij de woningcooperatie heb ik aangegeven dat ik het niet eens ben met de eindafrekening en daarmee ook niet met de verhoging maar sindsdien niets meer vernomen. In hun laatste schrijven staat dat ik niet hoef te betalen zolang de procedure loopt en ook geen aanmaningen zla ontvangen. Dit klopt ook maar wel krijg ik aanmaningen over de verhoging van het voorschot. In hoeverre kan ik dit nog uit laten zoeken want uiteraard zal ik betalen als het klopt maar tot nu toe is daar nog steeds geen duidelijkheid over.

Mvg
Claudia
Antwoord:

Goedemorgen Claudia,

Je vraag heeft niet direct met mijn vak te maken, maar ik ben wel enkele jaren voorzitter van een bewonerscommissie geweest waardoor ik je denk ik wel op weg kan helpen.  Geschillen met eindafrekeningen van servicekosten komen vele voor. Helaas blijken verhuurders slecht in staat om deze kosten te monitoren waardoor er soms grote verschillen kunnen ontstaan. Het is wel een feit dat de stookkosten in 2008 flink hoger zijn uitgevallen. ik heb daar meerdere huurders over gehoord. De afrekeningen en verhogingen die je in je mail aangeeft zijn echter wel fors. Het is dan ook niet meer dan normaal dat je inzicht krijgt in de opbouw van de kosten. Een paar tips:

1)Leg een dossier aan met alle info

2)Mobiliseer de bewoners door bijv. een bewonerscommissie op te richten

3) Maak duidelijke afspraken met de bewonerscommissie met deadlines

4) Ga eens persoonlijk praten ipv telefonisch of over de mail te communiceren

5) Kom je er echt niet uit schakel dan de huurcommissie in.

Ik adviseer je in de tussentijd de verhogingen wel betalen. Hiermee voorkom je dat je bij de volgende afrekening weer voor verrassingen komt te staan.

Veel succes!

Met vriendelijke groet

Gerben

 

 

 

 

 

  ;

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Facilitair:
Beveiliging
Catering
Huisvesting
Informatievoorziening
Inkoopadvies
Inrichting
Kantoorbenodigdheden
Parkmanagement
Schoonmaak
Subsidies
Verhuizing


Gerelateerde vragen aan Geschil afrekening servicekosten en verhoging:

Geen bonus door extraatje in cao.
      [Gesteld in Arbeidsrecht advocaat-Noord Brabant]
2008-09-12 22:10:44
Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
Eindafrekening servicekosten kamerverhuur
      [Gesteld in Contractenrecht]
2012-07-15 15:57:18
Verhoging servicekosten
      [Gesteld in Vereniging van Eigenaren]
2014-09-04 19:48:15
Verhoging servicekosten
      [Gesteld in Vereniging van Eigenaren]
2014-09-04 19:48:16

Gemiddelde score Facilitair: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257259
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  169 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+