Antwoord:
Goedemorgen Claudia, Je vraag heeft niet direct met mijn vak te maken, maar ik ben wel enkele jaren voorzitter van een bewonerscommissie geweest waardoor ik je denk ik wel op weg kan helpen. Geschillen met eindafrekeningen van servicekosten komen vele voor. Helaas blijken verhuurders slecht in staat om deze kosten te monitoren waardoor er soms grote verschillen kunnen ontstaan. Het is wel een feit dat de stookkosten in 2008 flink hoger zijn uitgevallen. ik heb daar meerdere huurders over gehoord. De afrekeningen en verhogingen die je in je mail aangeeft zijn echter wel fors. Het is dan ook niet meer dan normaal dat je inzicht krijgt in de opbouw van de kosten. Een paar tips: 1)Leg een dossier aan met alle info 2)Mobiliseer de bewoners door bijv. een bewonerscommissie op te richten 3) Maak duidelijke afspraken met de bewonerscommissie met deadlines 4) Ga eens persoonlijk praten ipv telefonisch of over de mail te communiceren 5) Kom je er echt niet uit schakel dan de huurcommissie in. Ik adviseer je in de tussentijd de verhogingen wel betalen. Hiermee voorkom je dat je bij de volgende afrekening weer voor verrassingen komt te staan. Veel succes! Met vriendelijke groet Gerben   ; |