Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Armoefeningen voor vrouwen

[Gesteld op: 27-10-2009]

Toelichting:
Ik heb een goed gewicht, sport voldoende (cardio), let op gezonde voeding en ben 28 jaar. Graag wil ik slankere en meer getrainde armen, maar ben bang dat ze door trainen juist dikker worden.

Kunt u mij wat biceps- en triceps-oefeningen vertellen voor slankere getrainde armen voor vrouwen?

Alvast bedankt!
Antwoord:
Als ik het goed begrijp dan vindt u uw armen eigenlijk te dik?
Door trainen zullen ze inderdaad eerder dikker dan slanker worden. Tenminste, als u verder niets doet.
Het zit namelijk zo:
Uw lichaam is een gesloten systeem. Vet zet zich overal af, op sommige plaatsen (heupen, bovenbenen, billen, buik) meer dan op ander plaatsen (rug, armen).
Wanneer u uw armen te dik vindt dan zult u dus overal vet moeten verliezen, omdat er geen methode bestaat om plaatselijk af te vallen. U valt op plaatsen waar veel vet zit meer af dan op plaatsen waar maar weinig zit ( 50% van 2 cm is 1 cm, 50% van 5 cm is 2,5 cm).
Wat nu te doen?
Eet wat minder, ongeveer 20%. Doe wat fanatieker aan cardiotraining, en vul dat eventueel aan met wat spierversterkende oefeningen, met name voor uw armen.
Dan denk ik aan de volgende oefeningen:
Biceps:
Ga staan met in elke hand een handhalter. Laat je armen langs je lichaam hangen. Beweeg nu beide
gewichten omhoog door je armen te buigen en te draaien. Buig je armen tot de
gewichten helemaal bovenaan zijn, zorg dat de draaibeweging over het hele trajext verdeeld wordt.

Later kun je deze beweging opsplitsen in twee delen: eerste deel
is de beweging van onderaan tot halverwege, het tweede deel van
halverwege tot bovenaan.
Verder kun je ook gebruik maken van de schuine bank: ga zitten,
laat je armen ook nu naar beneden hangen. Voor je gevoel hangen ze naar
achteren, maar dat is ook de bedoeling. Doe dezelfde oefening als
boven, maar zorg er nu voor dat je bovenarmen recht naar beneden
blijven wijzen! Hiermee pak je de biceps op grotere lengte en het maakt
de oefening lekker pittig.

Nog een: ga op een bankje zitten. Neem één handhalter. (Als je
links bent begin je rechts, en andersom.) Zet je vrije hand op je knie
(je benen staan uit elkaar) met de vingers aan de binnenkant zodat je
elleboog naar buiten wijst. Zet de elleboog van de arm die je gaat
trainen tegen de binnenkant van de andere knie en maak de beweging die
je van hierboven kent. Begin altijd met de zwakste kant, die
uiteindelijk bepaalt hoeveel herhalingen je doet.

Triceps (achterkant bovenarmen):
Met een gewicht in je hand steek je je arm recht omhoog. Laat nu je
bovenarm naar achteren en naar beneden zakken: je staat uiteindelijk
met je bovenarm recht omhoog en het gewicht achter je hoofd. Strek nu
je arm omhoog. Hou je bovenarm stil als je je arm strekt! Begin met je
zwakste arm en laat die bepalen hoeveel herhalingen er vervolgens met
de sterkste arm worden gedaan.

Een andere is deze:
ga voorover staan en steun met je sterkste hand op je knie. Steek de andere arm gestrekt naar achteren. Buig nu je arm maar zorg dat je bovenarm steeds horizontaal blijft! Dit is belangrijk. Laat het gewicht zakken tot je onderarm BIJN naar beneden wijst en strek dan je arm weer, steeds er op lettend dat je bovenarm horizontaal blijft. Dit is bedoeld om "slingeren" te voorkomen.
Begin dus ook hier met de zwakste arm en laat die bepalen hoeveel herhalingen je sterkste arm maakt.

doe in het begin héél rustig aan qua gewicht en begin licht tot je slag te pakken hebt.
Voer de armoefeningen uit in 4 sets van 8 keer en voer de oefeningen langzaam uit.

Voor het beste effect: train om de dag, nooit twee dagen achter elkaar: de rustdag geeft je spieren de kans om te reageren op training van de dag ervoor met herstel en groei. Dat moet je dan ook niet onderbreken door elke dag te trainen.

Maakt u zelf een keuze uit de oefeningen, afhankelijk van de beschikbare mogelijkheden.

Succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Armoefeningen voor vrouwen:

vreemdgaan of trouw blijven?
      [Gesteld in Relaties]
2007-09-08 15:58:07
wat is de positie van de vrouw ?
      [Gesteld in Christendom]
2008-04-23 21:26:01
Hoe kan dat, een spontaan orgasme?
      [Gesteld in Seksualiteit]
2009-02-22 03:27:02
Trouwen met vrouwen
      [Gesteld in Islam]
2010-06-28 09:34:54
Ben ik sexverslaafd?
      [Gesteld in Sexverslaving]
2010-08-14 16:28:56

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257248
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+