Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie » Energie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Energie en krijg online een antwoord van de specialist in Energie

Zelf een vraag over Energie? Klik hier.
Meer vragen over Energie.
De huidige beheerder van de rubriek Energie:
Naam: E. Bosch ing.
Bedrijf: Bosch consultants
Reactiesnelheid: 497 uur
Waardering: 7.9 (van max. 10)
Meer informatie over E. Bosch ing. vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over EnergieVragen over Energie via RSS. Klik hier.
RSS over Energie op jouw website?Vragen over Energie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over EnergieVragen over Energie via E-mail. Klik hier.

Eind afrekening Energie Direct die hoog is.

[Gesteld op: 22-10-2009]

Toelichting:
Ik ben per ongeluk klant geworden bij Ed, heb het per direct opgezegd, heb voorschotbedrag van 172,- eur keurig betaald. Krijg een teruggave en daarna een eindafrekening van 648,-. Wat inhoudt dat ik voor een half jaar stroom Eur 1200,- moet betalen???? Op basis van bandopname klantgeworden. Niet uit eigen wil.
Antwoord:

Hoe kunt u "per ongeluk" klant worden?   Waar heeft u ja tegen gezegd tijdens dat telefoongesprek?

Als u per ongeluk klant bent geworden hoeft u toch geen voorschotbedrag te betalen? Na hoeveel dagen bent u er achter gekomen dat u "per ongeluk" klant bent geworden?

Heeft u een contract toegestuurd gekregen waar de voorwaarden in staan? Misschien staat hierin omschreven dat u bij beeindigen van het contract de kosten dient door te betalen tot einde contract?

Ik adviseer u een aangetekende brief te sturen naar ED. Hierin verteld u hoe deze situatie tot stand is gekomen. Dat u niet heeft bedoeld een contract aan te gaan en verzoekt u om de eindafrekening te herzien.

Als u nog vragen heeft kunt u ze gerust stellen. Graag hierbij zoveel mogelijk gegevens aandragen zodat ik kan begrijpen hoe de situatie tot stand is gekomen.

succes en met vriendelijke groet.

 
Reactie vraagsteller:
Beste,

Wij zijn per ongeluk klant geworden door een telefonische benadering.
Zij beweerden de goedkoopste te zijn om er maar vanaf te zijn heb ik gevraagd om een offert te sturen, voor volledig gegevens heb ik (heeeeel dom) ook mijn bankrekening gegeven. Ik heb niet meer aan die offerte gedacht en kwam een maand later erachter dat zij al aan het afschrijven waren.
Deze zaak heb ik al bij rechtsbijstand neergelegd maar daar word ik niet veel wijzer van. Ik heb alle papieren van de vorige energie leverancier van een paar jaar naar ze toegestuurd en daaruit blijkt dat ik bij Energie Direct veeeel meeer betaal dus. We hebben het direct beeindigd hebben daar 2x 50 euro voor betaald. We kregen daarna nog Eur 4,50 terug en een paar weken later kwam er een eind afrekening waaruit bleek dat we nog ruim 648,- moeten bijbetalen.
Wat inhoudt dat we ruim twee keer zoveel kwijt zijn als bij de vorige leverancier.
Het is te belachelijk voor woorden want ze adverteren dat ze de goedkoopste zijn. We zijn weer terug bij onze huidige leverancier waar we vele malen minder betalen. Ze hebben een klein fragment van de bandopname gestuurd helaas want als ze de hele bandopname hadden gestuurd hadden ze kunnen horen dat we helemaal niet voornemens waren om klant te worden alleen om een offerte hebben gevraagd.

Zo is het hele verhaal, ik hoop dat u nog wat tips en adviezen heeft.
Er zijn al verschijnende brieven ed naar ED gestuurd maar die reageren gewoon niet.

 
Antwoord Beheerder:

Het is een vervelende situatie waar u helaas niet makkelijk uit komt.

Tot mijn spijt kom ik deze situatie vaker tegen. Energieleveranciers gebruiken inderdaad een gedeelte van de bandopname om zichzelf in het gelijk te stellen.

Ik heb geen directe oplossing voor u. Ik kan u alleen adviseren om zo lang mogelijk door te gaan met brieven sturen. Schrijf in uw brief dat de bandopname alleen een deel laat horen wat in het voordeel is van ED en dat uit het gehele gesprek zal blijken dat ED niet correct gehandeld heeft en u alleen de bedoeling had een offerte te ontvangen. (ik hoop dat in het gesprek niet naar voren komt dat ED duidelijk heeft aangegeven dat u de offerte binnen een aantal weken terug moet sturen om er vanaf te komen want dan staat u nog minder sterk).

Verder kan ik u nog adviseren bij bijvoorbeeld de consumentenbond advies te vragen.

Ik wens u veel succes.

Beantwoord door:
E. Bosch ing.
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Energie:
Energiebesparing


Gerelateerde vragen aan Eind afrekening Energie Direct die hoog is.:

hallo,ik heb een vraag over arm en borstspieren .
      [Gesteld in Fitness]
2007-10-31 22:06:30
Wat is een goed fitness schema?
      [Gesteld in Fitness]
2008-01-16 12:58:01
Schouders en borst
      [Gesteld in Fitness]
2008-01-23 16:05:33
Trainingsschema?
      [Gesteld in Fitness]
2009-01-08 15:17:05
Hoogte coniferen toegestaan?
      [Gesteld in Burenrecht advocaat]
2009-02-17 10:16:34

Gemiddelde score Energie: 8.2 (165x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+